Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

120 lat Ericssona w Polsce

Ericsson obchodzi w tym roku 120-lecie działalności na Polskim rynku. W 1904 powstała pierwsza centrala telefoniczna Ericssona w Warszawie przy ul. Zielnej 37. Kolejna, wybudowana obok przy Zielnej 39, dzięki szybkiemu rozwojowi telefonii, stanowiła w 1908 roku najwyższy budynek niesakralny w całej Europie.

Pierwsza z central o pojemności 60 000 numerów początkowo obsługiwała 5200 analogowych aparatów telefonicznych. W latach międzywojennych utworzono Polską Akcyjną Spółkę Telefoniczną (PAST) oraz Polską Akcyjną Spółkę Elektryczną „Ericsson” (PASE). Pierwsza ze spółek działała jako operator telefoniczny. Jako, że okablowanie w miastach przenoszono do podziemi, do dziś możemy spotkać charakterystyczne studzienki na polskich ulicach.

Druga natomiast zajmowała się opracowywaniem urządzeń telefonicznych. Początkowo w warszawskich warsztatach, a następnie w fabrykach w Katowicach oraz Radomiu. Inwestycje w polskie zakłady produkcyjne przyczyniły się m.in. do rozwoju przemysłu w Łodzi czy Zagłębiu Borysławskim.

Po zakończeniu konfliktu w 1945 r.. wskutek nacjonalizacji spółek PAST i fabryk PASE w Wełnowcu i Radomiu, Ericsson częściowo musiał się rozstać z Polską. Jego kontakty ograniczyły się do serwisowania istniejącego sprzętu poprzez Szwedzkie Biuro Techniczne.

Firma powróciła w 1992 do Polski poprzez założenie spółki Schrack Ericsson w Warszawie. Następnie od 1996 zaczęła działać jako Ericsson Sp z o.o., skupiając się na dostarczaniu cyfrowych central telefonicznych. Współpraca z PTK Centertel na budowę mobilnej sieci komórkowej NMT była ważmy czynnikiem w rozwoju infrastruktury GSM w Polsce.

Ericsson nadal inwestuje w naszym kraju. Polskie centrum R&D jest obecnie drugim co do wielkości obiektem firmy tego rodzaju w Europie. Obecnie spółka koncentruje się na rozwoju innowacyjnych technologii – od sieci mobilnej 6G, przez szeroko pojęte rozwiązania AI, po metaverse.

Ericsson podejmuje współpracę z kilkunastoma operatorami telekomunikacyjnymi w celu sprzedaży oprogramowania sieciowego