Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

2/3 firm stosuje hybrydowy model pracy – wynika z badania EY. Takie podejście wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby pracowników szukających nowych ścieżek rozwoju.

67 proc. firm stosuje hybrydowy model pracy – wynika z badania EY. Takie podejście wymaga elastyczności i szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby pracowników szukających nowych ścieżek rozwoju. W takiej sytuacji na znaczeniu zyskują działy HR, na których spoczywa odpowiedzialność za projektowanie doświadczeń pracowników.

„W drugim roku pandemii HR przybiera coraz bardziej strategiczny i koncepcyjny charakter. Stanowi punkt odniesienia dla pracowników oraz dźwignię dla ich dalszej kariery. To wymaga zdolności zarządzania emocjami pracowników oraz troski o ich dobrostan. Wgląd w sytuację zespołów możliwy jest dzięki cyfrowej technologii, która tworzy atmosferę wspólnoty i zaangażowania oraz sprawia, że stajemy się po prostu bardziej ludzcy.” – Jakob Kiblboeck, Dyrektor SAP SuccessFactors na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Jak przyznali eksperci branżowi podczas SAP Human Experience Summit, pandemia okazała się ostatnim dzwonkiem dla organizacji, by przejść na model cyfrowy. Widać to także w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim. Działy HR musiały wypracować sposób działania bazujący na synergii ludzi oraz technologii. Obecnie każdy może pracować z dowolnego miejsca. Ta sytuacja najprawdopodobniej się utrzyma. Badanie polskich przedsiębiorców zlecone przez SAP wskazuje, że po zakończeniu pandemii 76 proc. przedsiębiorców zamierza podtrzymać możliwość pracy zdalnej przynajmniej w wyjątkowych sytuacjach.

 

Zaufaj mi

Ubiegłoroczne doświadczenia i praca zdalna czy hybrydowa uwidoczniły także aspekt zaufania wobec pracowników. Jak zauważa Sabrina Dick, Dyrektor Personalny SAP na Europę Środkową i Wschodnią liderzy, którzy byli w stanie zaufać sobie i swoim zespołom wygrali. Dzieląc się swoimi szczerymi odczuciami i emocjami wzmocnili relacje międzyludzkie oraz zapewnili współpracownikom faktyczne wsparcie. Empatia to obecnie strategiczna cecha przywódcza – taki wniosek płynie z konferencji SAP Customer Experience Summit. Jednak oprócz zaufania i wyrozumiałości potrzebne jest także inteligentne przewodnictwo, wyznaczające jasne ramy działania oraz pozwalające pracownikom rozkwitnąć.

„Poza zaufaniem gorącym tematem dla działów HR stał się coaching i mentoring. Firmy stanęły przed wyzwaniem zmotywowania pracowników do dalszego działania i poukładania codziennych wyzwań związanych zarówno z pracą zawodową, jak i życiem osobistym. Organizacje przemodelowały oferowane świadczenia pozapłacowe, kierując uwagę w stronę konsultacji psychologicznych czy szkoleń z zakresu wellbeingu, by pracownicy mogli zrozumieć zachodzące zmiany i przejąć większą kontrolę nad swoją codzienną pracą i karierą realizowaną od czasu pandemii w zmienionej rzeczywistości.” – Katarzyna Rusek, Dyrektor HR, SAP Polska i SAP Ukraina.

 

Według raportu „Organizacja pracy w czasie pandemii. Wyzwania dla HR w 2021 roku” 21 proc. firm wprowadziło lub w najbliższym czasie zamierza wprowadzić porady psychologiczne telefoniczne lub online, z kolei 5 proc. oferuje prywatną opiekę psychologiczną. Służyć ma to dbałości o dobre samopoczucie pracowników, przekładające się na wszystkie aspekty życia. Ludzie są bowiem najważniejszym elementem strategii biznesowej, dlatego tak ważna jest troska o ich zaangażowanie, samoświadomość i pozytywne doświadczenia.

 

 

https://itreseller.pl/google-zdobylo-kontrakt-starlink/