22% użytkowników laptopów ma w planach wymianę laptopa na nowy w ciągu najbliższych 12 miesięcy – wynika z badania Nielsen dla firm Intel i Microsoft.

Badanie przeprowadzone zostało przez agencję badawczą Nielsen w ramach wspólnej kampanii Intela, Microsoftu i producentów sprzętu. Ma ona na celu zachęcenie Polaków do zerwania ze starymi przyzwyczajeniami i zainteresowania się nowymi, atrakcyjnymi cenowo urządzeniami, które odpowiadają na potrzeby współczesnych użytkowników technologii. W ramach serii spotów i reklam radiowych firmy proponują konsumentom sięgnięcie po jeden z promowanych produktów.

 

Nasze obecne laptopy – z tego związku nic nie będzie

Średnia cena, po jakiej został kupiony obecnie użytkowany laptop badanych osób, wynosi 2420 zł. Nie są to najnowsze urządzenia, bowiem średni wiek aktualnie używanych laptopów to aż 4 lata. Aż 38% ankietowanych narzeka na krótki czas pracy baterii na obecnym urządzeniu (zaledwie 1-3h). Znaczna większość komputerów wyposażona jest w procesor marki Intel, tylko 7% w układ konkurencji, a co piąty użytkownik nie wie, jakiej marki urządzenie napędza ich laptopa. Okazuje się też, że Microsoft Office jest zdecydowanie najpopularniejszym wykorzystywanym pakietem biurowym.

 

Nowości kuszą do zmiany, ale jesteśmy pełni obaw

Krótki czas pracy baterii to tylko jeden z powodów, dla których 22% użytkowników laptopów ma w planach wymianę obecnie posiadanego laptopa na nowy w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Co ciekawe zaledwie 2% badanych uważa, że nie widzi żadnych trudności związanych ze zmianą laptopa na nowy. Największym potencjalnym problemem okazuje się być przenoszenie plików i danych między urządzeniami. Polacy obawiają się także, że trudno będzie im się przyzwyczaić do nowego urządzenia.

 

Jaki musi być nasz nowy komputer?

Kiedy już przełamiemy ten niepotrzebny strach przed zmianą, planujemy skrupulatnie nasz wydatek, który według ankietowanych wynosi średnio 2880 zł. Za tę kwotę Polacy oczekują m.in., że ich nowe urządzenie będzie długo pracować na pojedynczym ładowaniu baterii, okaże się niezawodnym partnerem codziennego życia i pozwoli na użytkowanie przez lata.

 

Poniżej znajduje się infografika prezentująca pozostałe informacje z badania.

 

 

Badanie było przeprowadzone dwuetapowo. W pierwszym etapie na reprezentatywnej próbie Polaków (badanie Omnibus, CAPI, in home, N=1000) sprawdzana była penetracja laptopów prywatnych (nie służbowych wykorzystywanych do prywatnych celów) i jaki jest profil demograficzny osób posiadających taki sprzęt. W drugim etapie na reprezentatywnej próbie właścicieli prywatnych laptopów (bazując na profilu otrzymanym z badania omnibusowego) poznawane były między innymi zwyczaje związane z posiadanym laptopem, charakterystykę posiadanego sprzętu, plany dotyczące wymiany posiadanego sprzętu na nowy, kryteria brane pod uwagę przy wyborze nowego sprzętu.