Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

25 mln złotych kary dla T-Mobile Polska za reklamę wprowadzającą w błąd

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Urząd ustalił, że reklamy operatora z hasłem „1200 GB za darmo przez rok” wprowadzały konsumentów w błąd. Zamiast obiecanego pakietu 1200 GB konsument otrzymywał co miesiąc 100 GB i tylko pod warunkiem, że doładował konto za minimum 35 zł miesięcznie. łatwo zatem policzyć, że po roku kwota, którą musiał zasilić swoją kartę, byłaby równa 420 zł. Informacja ta była napisana małymi literami na samym dole reklamy.

Hasła reklamowe mają za zadanie przyciągnąć uwagę konsumenta, tak aby zapadły mu w pamięć i skłoniły do zakupu reklamowanej usługi. Przekaz reklamowy musi być co do zasady krótki, zwięzły i jasny. To jednak nie upoważnia przedsiębiorców do stosowania nieprawdziwych reklam. Konsument ma prawo oczekiwać, że prezentowana oferta jest uczciwa i nie zawiera „haczyków”. Rzeczywisty mechanizm promocji T-Mobile Polska opierał się na systemie „ratalnym”, w którym przez 12 miesięcy konsument dostawał co miesiąc pakiet 100 GB, pod warunkiem zasilenia karty na co najmniej 35 zł – powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Operator ma umieścić treść decyzji prezesa Urzędu na swojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych w dwu językach: po polsku i ukraińsku. Decyzja nie jest prawomocna – operator może odwołać się do sądu.

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?