Lexmark z nowym podejściem do druku korporacyjnego – infrastruktura druku w chmurze w modelu „as a service” upraszcza wszystkie aspekty zarządzania środowiskiem druku.

Firma Lexmark, światowy lider w dziedzinie rozwiązań do przetwarzania obrazu, wprowadza na rynek rozwiązanie infrastruktury druku w chmurze (Cloud Print Infrastructure) – usługę oferowaną w modelu „as a service”, która wykorzystuje technologię IoT i chmury. Dzięki Lexmark Cloud Print Infrastructure klienci mają dostęp do nowoczesnego i bezpiecznego środowiska druku poprzez usługę subskrypcji, w ramach której płacą za wolumen druku zamiast posiadać i zarządzać fizyczną infrastrukturą. 

 

To zupełnie nowe podejście do druku pozwala działom IT na redukcję kosztów infrastrukturalnych i zarządczych, przy jednoczesnym zapewnieniu wyższego poziomu komfortu pracy użytkownika. Działom zakupów, które poświęcają czas na zarządzanie procesami przetargowymi i kompleksowe analizy, oferta zapewnia elastyczne opcje cenowe subskrypcji.

 

„W związku z tym, że organizacje dążą do uproszczenia procesów IT, infrastruktura druku w chmurze Lexmark „as a service” opiera się na infrastrukturze Lexmark zbudowanej na potrzeby MPS (Managed Print Services), upraszczając kwestie druku u naszych klientów. Możemy teraz podjąć pełen zakres wyzwań związanych z infrastrukturą druku, pozwalając klientowi skoncentrować się na potrzebnej mu wydajności druku, podczas gdy my zajmiemy się resztą”, powiedział Allen Waugerman, Prezes i Dyrektor Generalny firmy Lexmark.

 

Oferta Lexmark CPI upraszcza drukowanie, od akwizycji po zarządzanie IT i wsparcie dla użytkowników.

Zarządzanie flotą drukarek w oparciu o gromadzone dane zapewnia lepszą komunikację pomiędzy urządzeniami. Sprzęt firmy Lexmark uwzględnia aktualne wzorce użytkowania, zabezpieczenia oraz przyszłe potrzeby w zakresie drukowania i skanowania. Skutkuje to możliwością niestandardowego zaprojektowania floty drukarek, która skaluje się w zależności od zmieniających się potrzeb. Urządzenia pozostają własnością Lexmark i są zarządzane przez Lexmark, co zapewnia elastyczność modelu rozliczeń finansowych w zależności od preferencji klienta.

 

Zarządzanie drukiem w chmurze umożliwia klientom wyeliminowanie infrastruktury fizycznej niezbędnej do obsługi środowiska druku, w tym serwerów druku w siedzibie klienta, udostępnianie tych serwerów, instalacje sterowników i zarządzanie kontami użytkownikow. Zamiast wysyłać dokumenty przez serwer druku do wyznaczonego urządzenia drukującego, dokumenty są przesyłane do chmury Lexmark, gdzie są przechowywane, aż użytkownik zaloguje się lub uwierzytelni się na drukarce. Funkcje obejmują bezpieczne drukowanie, drukowanie mobilne i opcję hybrydową.

 

IoT / Smart Services zostały zaprojektowane tak, aby tworzyły środowisko drukowania zawsze gotowe do pracy:

  • Proaktywne zarządzanie materiałami eksploatacyjnymi wykorzystuje sztuczną inteligencję w celu zapewnienia zautomatyzowanego, dokładnego i terminowego dostarczania materiałów eksploatacyjnych.
  • Usługi predykcyjne oceniają stan urządzenia za pomocą algorytmów opartych na alarmach oraz odczytach z czujników, aby przewidzieć wymóg interwencji i zmaksymalizować czas dostępności urządzenia.
  • Proaktywne powiadamianie o urządzeniach informuje użytkowników o działaniach podjętych przez system, takich jak wysyłki tonera i harmonogramy dostaw usług.
  • Analiza danych bieżących zapewnia dane dotyczące wydajności urządzenia w czasie rzeczywistym.

 

„Urządzenia wielofunkcyjne Lexmark to inteligentne urządzenia IoT”, powiedział Allen Waugerman, Prezes i Dyrektor Generalny firmy Lexmark. „Stosujemy analizę do danych wyjściowych z czujników, która umożliwia świadczenie inteligentnych usług, ułatwiając przewidywanie potrzeb urządzeń i podejmowanie działań w celu maksymalizacji nieprzerwanego czasu sprawności, w tym automatycznego uzupełniania zapasów i usług predykcyjnych”.

 

Infrastruktura druku w chmurze jako usługa jest dziś dostępna w Stanach Zjednoczonych bezpośrednio w firmie Lexmark.