Canon wraz z Partnerami B2B świętuje 25-lecie swojej obecności w Polsce.

Spotkanie Partnerów Canon B2B
Canon wraz z Partnerami B2B świętuje 25-lecie swojej obecności w Polsce

docenia Partnerów B2B na 25-lecie swojej obecności w Polsce

Spotkanie Partnerów B2B z okazji 25-rocznicy obecności Canon w Polsce

to najważniejsze wydarzenie dla partnerów Canon z całej Polski.

 

Spotkanie Partnerów B2B to najważniejsze wydarzenie dla partnerów Canon z całej Polski. Tegoroczna edycja była tym bardziej wyjątkowa, że zbiegła się z obchodami 25-rocznicy obecności Canon w Polsce. Podczas spotkania, firma nagrodziła 25 firm z kanału B2B za szczególny wkład w promocję technologii Canon, zaangażowanie i dotychczasowe wsparcie.

 

Liczba Partnerów biznesowych Canon z roku na rok systematycznie rośnie, ale zmienia się także podejście do współpracy. Według filozofii Canon, współpraca z Partnerami jest wyjątkowo istotna szczególnie w obszarze rozwiązań i usług dla biznesu – jako przedstawiciele producenta są obecni w terenie, mają bezpośredni, codzienny kontakt z klientem i lepiej rozumieją rynek lokalny.

 

Nowy Program Partnerski B2B Canon wystartował oficjalnie w czerwcu 2018 r. Choć główne założenia i model działania były takie same dla wszystkich oddziałów firmy w regionie EMEA, w każdym z krajów Program opracowany był w oparciu o lokalne uwarunkowania.

 

„Ideą naszego Programu jest współpraca z partnerami i dostarczenie im narzędzi, które pozwolą na stabilny i wysokomarżowy rozwój w długiej perspektywie czasowej. Dlatego struktura Programu obejmuje dwa kluczowe obszary, mające na celu z jednej strony zapewnienie najlepszych warunków do działalności handlowej i jasne warunki gratyfikacji, a z drugiej – automatyzację i szeroki dostęp do narzędzi analitycznych i materiałów marketingowo-szkoleniowych, ułatwiających analizę rynku i podnoszących ich kompetencje sprzedażowe.” – podkreślał Jarek Obiedziński, Sales Manager, DS. Indirect Channel, Canon Polska.

 

Platforma Canon Partner Portal liczy już ponad kilkuset zarejestrowanych użytkowników: pracowników firm Partnerskich, którzy od startu nowej platformy pobrali kilkaset gigabajtów danych, prezentacji i materiałów marketingowo-szkoleniowych. A baza jest naprawdę imponująca. W oparciu o globalny know-how producenta i sieć ponad 120 oddziałów w krajach EMEA, baza wiedzy i studiów przypadku klientów B2B to bogate źródło insightów rynkowych i konkretnych przykładów wdrożeń, które mają pokazywać realne korzyści biznesowe ze współpracy z Canon.

 

 

Klient w centrum zainteresowania

W ramach nowego Programu, Canon udostępnia cały szereg użytecznych rozwiązań analitycznych. Platforma Canon Competition Hub umożliwia m.in. szybkie porównanie cen i specyfikacji produktów konkurencji. Z kolei model Go-to­-market, na podstawie analizy Big Data, określa moc­ne i słabe strony oferty, ocenia potencjał i model wejścia na rynek (także rynki lokalne) oraz prognozu­je możliwości rozwoju w ramach określo­nych kategorii produktowych. Nad poprawnym funkcjonowaniem procesów w ramach Programu są odpowiedzialni dedykowani Account Managerowie, którzy przygotowują cykliczne (kwartalne) podsumowania wskaźników biznesowych, a także są bezpośrednim wsparciem dla Partnerów w ich codziennej pracy.

 

„Poza wsparciem handlowym oferujemy także rozbudowany Program motywacyjny Canon Profit Club, kierowany do sił sprzedażowych naszych partnerów. Dzięki niemu handlowcy mogą w prosty sposób rejestrować sprzedane produkty i otrzymywać gratyfikację za konkretne transakcje handlowe” – dodaje Jarek Obiedziński, Sales Manager, DS. Indirect Channel, Canon Polska.

 

Resellerzy mają także stały dostęp do nowoczesnego Showroomu w warszawskiej siedzibie Canon, z najnowszymi rozwiązaniami producenta, w których można przeprowadzać prezentacje pokazowe dla klientów. Poza szkoleniami produktowymi, Canon chce także wspierać podnoszenie kompetencji partnerów w zakresie ich widoczności w nowych kanałach cyfrowych. Odpowiedzią na to są szkolenia kompetencyjne z Social Sellingu, czyli aktywności (i widoczności) firmy w biznesowych kanałach społecznościowych.

 

Cztery poziomy partnerstwa

Program Partnerski Canon zakłada cztery poziomy uczestnictwa – Partner, Silver, Gold i Platinium. Partnerstwo uzależnione są od wysokości przychodów i poziomu kompetencji określanych w ramach konkretnych kategorii: optymalizacja procesów biznesowych, projektowanie graficzne, produkcja i rozwiązania biurowe. Po przejściu na kolejny poziom programu, partner uzyskuje dostęp do nowych, bardziej rozbudowanych narzędzi i zasobów, jak również może liczyć na dodatkowe wsparcie finansowe. Niezależnie od poziomu partnerstwa, Canon zapewnia standardowy program wsparcia wszystkim kontrahentom, obejmujący m.in. doradztwo biznesowe, pakiet szkoleń i program aktywizacji.