Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

AliExpress zbadało zakupowe preferencje Polaków

Jak wynika z raportu AliExpress Consumer Insights zakupy online odpowiadały w Polsce za 46,62% zakupów, a offline – 53,38% w ostatnich trzech miesiącach. Polscy konsumenci wydali średnio 2661,31 zł online w ciągu tego okresu i wybierali kategorie takie, jak odzież, artykuły spożywcze i produkty zdrowotne oraz kosmetyczne.

Największe średnie wydatki odnotowano w grupie wiekowej 25-34 lat, gdzie wyniosły one 3 480,29 zł, podczas gdy najniższa średnia – 2 136,99 zł – dotyczyła osób w wieku 55 lat i więcej.

W wynikach badania widać, że 47% Polaków spędziło ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądaniu ofert (w porównaniu do 35% europejskich konsumentów). Z kolei 100% ankietowanych dokonało co najmniej jednego zakupu online, a 54% z nich zakupiło ponad siedem produktów w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

„Polscy konsumenci są szczególnie aktywni na AliExpress – 69% dokonało zakupów na tej platformie, w porównaniu do 50% konsumentów w Europie. Ta preferencja dla AliExpress podkreśla nasze nieustanne inwestycje w doświadczenie użytkowników na naszej platformie w Polsce, jak również wsparcie naszych partnerów ekosystemowych. Dane pokazują, że coraz więcej konsumentów chce kupować online na AliExpress – i spodziewamy się, że ten trend będzie się utrzymywał wraz z dalszym wzrostem polskiego rynku e-commerce” – zaznaczył cytowany w notatce europejski dyrektor handlowy AliExpress Gary Topp.

Według badań 19,27% respondentów wydało między 4 111 a 6 165 zł; szczególnie wyróżnia się tu grupa wiekowa 25-34 lata, z której 28,15% wydaje właśnie w tym przedziale.

Pod kątem tego, co jest kupowane najchętniej online, 83% respondentów stwierdziło, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy wydało pieniądze na odzież, bieliznę, piżamy i obuwie. O zakupy spożywcze i napoje pokusiło się 76% konsumentów, a produkty kosmetyczne i zdrowotne 81% respondentów.