AliExpress zbadało zakupowe preferencje Polaków
Jak wynika z raportu AliExpress Consumer Insights zakupy online odpowiadały w Polsce za 46,62% zakupów, a offline – 53,38% w ostatnich trzech miesiącach. Polscy konsumenci wydali średnio 2661,31 zł online w ciągu tego okresu i wybierali kategorie takie, jak odzież, artykuły spożywcze i produkty zdrowotne oraz kosmetyczne.
Największe średnie wydatki odnotowano w grupie wiekowej 25-34 lat, gdzie wyniosły one 3 480,29 zł, podczas gdy najniższa średnia – 2 136,99 zł – dotyczyła osób w wieku 55 lat i więcej.
W wynikach badania widać, że 47% Polaków spędziło ponad 5 godzin tygodniowo na przeglądaniu ofert (w porównaniu do 35% europejskich konsumentów). Z kolei 100% ankietowanych dokonało co najmniej jednego zakupu online, a 54% z nich zakupiło ponad siedem produktów w ciągu ostatnich trzech miesięcy.
„Polscy konsumenci są szczególnie aktywni na AliExpress – 69% dokonało zakupów na tej platformie, w porównaniu do 50% konsumentów w Europie. Ta preferencja dla AliExpress podkreśla nasze nieustanne inwestycje w doświadczenie użytkowników na naszej platformie w Polsce, jak również wsparcie naszych partnerów ekosystemowych. Dane pokazują, że coraz więcej konsumentów chce kupować online na AliExpress – i spodziewamy się, że ten trend będzie się utrzymywał wraz z dalszym wzrostem polskiego rynku e-commerce” – zaznaczył cytowany w notatce europejski dyrektor handlowy AliExpress Gary Topp.
Według badań 19,27% respondentów wydało między 4 111 a 6 165 zł; szczególnie wyróżnia się tu grupa wiekowa 25-34 lata, z której 28,15% wydaje właśnie w tym przedziale.
Pod kątem tego, co jest kupowane najchętniej online, 83% respondentów stwierdziło, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy wydało pieniądze na odzież, bieliznę, piżamy i obuwie. O zakupy spożywcze i napoje pokusiło się 76% konsumentów, a produkty kosmetyczne i zdrowotne 81% respondentów.