43% menedżerów uważa, że generatywna sztuczna inteligencja jest niezbędna, aby zachować konkurencyjność
Jak wskazuje badanie przeprowadzone przez RWS, managerowie rozumieją znaczenie AI dla podnoszenia konkurencyjności. Jednocześnie, sztuczna inteligencja u ponad jednej trzeciej z nich budzi pewne obawy.
Cieszy fakt, że decydenci nie podejmują prób wdrażania „na własną rękę”. Aby skutecznie wdrożyć AI, 60% menedżerów wybiera współpracę z zaufanymi partnerami, a 43% preferuje innowatorów, którzy łączą technologię, AI i ludzkie doświadczenie. Według najnowszego badania RWS, 87% kadry zarządzającej odczuwa presję, by szybko i na dużą skalę wprowadzać generatywne rozwiązania AI. Pomimo tego, 76% wyraża entuzjazm wobec potencjalnych korzyści płynących z generatywnej sztucznej inteligencji.
Jednakże, ponad jedna trzecia (36%) menedżerów wyraża obawy, że zasoby, które mogłyby być lepiej wykorzystane gdzie indziej, zostaną skierowane na generatywną AI.
„Postępy w dziedzinie generatywnej AI wywołały wyścig innowacji” – stwierdza Mark Lawyer, dyrektor generalny ds. AI językowej w RWS. „W dążeniu do bycia pierwszym na rynku istnieje ryzyko, że nie dostrzeżemy wartości w inwestycjach w AI. Ważne jest, aby liderzy biznesowi podejmowali przemyślane i systematyczne działania.”
Mimo że niemal połowa (43%) menedżerów uważa generatywną AI za kluczową dla utrzymania przewagi konkurencyjnej, większość (68%) przyznaje, że trudno jest zidentyfikować prawdziwych innowatorów na dzisiejszym rynku AI.