Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera zamówień online Delivery Hero, w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.
Globalna walka z koronawirusem przełożyła się na rynek gastronomiczny. Funkcjonowanie restauracji zostało ograniczone do serwowania dań w dowozie lub na wynos. Wiele z nich jest zamawianych online. Dynamiczny wzrost tego segmentu rynku HoReCa determinuje konieczność rozwoju narzędzi usprawniających kwestie m. in. rozliczeń pomiędzy platformą do zamawiania posiłków, a restauracją realizującą zamówienie. Rozwiązania SAP wspierają światowego lidera w usprawnieniu procesu rozliczeniowego z partnerami i lepszej obsłudze klientów.
Jak wynika z Klikasz i Jesz. Raport o rynku dostaw jedzenia w Polsce, wartość rynku zamówień jedzenia w Polsce wyniosła 1,3 mld PLN. Wzrost wartości tego rynku rocznie może nawet osiągać 50 proc. Dane z raportu Stava o rynku dowozów pokazują, że segment delivery znacząco rośnie, ponieważ niezwykle cenimy sobie wygodę. Możliwe, że ograniczenie działalności lokali gastronomicznych w związku z pandemią koronawirusa w 2020 r. do serwowania dań wyłącznie na dowóz lub wynos jeszcze zwiększy znaczenie dostaw jako źródła przychodu branży gastronomicznej.
Delivery Hero – lider zamówień online
Niemiecki start-up założony w 2011 r. aktualnie obsługuje 44 rynki europejskie, bliskowschodnie, azjatyckie, Afryki Południowej i Ameryki Łacińskiej, z czego w 35 krajach jest wiodącym dostawcą zamówień online. Firma obecnie zatrudnia ponad 22 tys. pracowników. Za pośrednictwem platform należących do Delivery Hero ponad 500 tys. restauracji oferuje swoje usługi z dostawą do domu.
„Wyzwaniem Delivery Hero w związku z licznymi akwizycjami i szybkim rozwojem, stały się zrównoważenie lokalnej usługi z globalną obsługą oraz terminowość rozliczeń z rosnącą liczbą partnerów. Naszymi klientami są restauracje, sklepy spożywcze, apteki i kwiaciarnie. Dostrzegliśmy potrzebę stworzenia niezawodnego, sprawnego systemu, który usprawni proces rozliczeniowy między nami, ponieważ jeśli dostawcy, którzy nie otrzymają szybko zapłaty, będą współpracować z innym usługodawcą.” – powiedział Johannes Langguth, Senior Director, Finance Systems w Delivery Hero SE.
S/4HANA wsparciem dla zamówień online
Delivery Hero postawiło na solidne, scentralizowane oprogramowanie, którego zadaniem jest dostosowanie uniwersalnej usługi, jaką są zamówienia online, do rynków o zróżnicowanych potrzebach. SAP i Delivery Hero wypracowały wdrożenie systemu S/4HANA do inteligentnego planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Oprogramowanie oparte jest na rozwiązaniu chmurowym, które pozwala na korzystanie z każdego dowolnego miejsca. Co jest dla Delivery Hero szczególnie ważne, rozwiązania SAP umożliwiają wystawianie faktur, gwarantując, że restauracje i pozostali partnerzy otrzymają zapłatę na czas.
„Kiedyś weryfikacja rachunków zajmowała nam bardzo dużo czasu, obecnie dzięki rozwiązaniom od SAP robimy to w zaledwie kilka godzin.” – powiedział Johannes Langguth, Senior Director, Finance Systems w Delivery Hero SE.
S/4HANA, to system, który Delivery Hero połączyło z innymi inteligentnymi narzędziami, z których korzystało. Między innymi doszło do integracji systemu z SAP Analytics (analityka procesów w chmurze), czy też z SAP Ariba (zarządzanie łańcuchami dostaw), co uprościło wiele procesów zachodzących w organizacji. Lider zamówień online, aby wesprzeć menedżerów ze wszystkich rynków i ujednolicić globalne standardy w zakresie sprawozdawczości i rachunkowości korzysta również z narzędzia GRC (Zarządzanie Ryzyko i Zgodność).
Dotychczasowy system, z którego korzystało Delivery Hero w prosty sposób pobierał płatność za całe zamówienie, a następnie kwotę pomniejszoną o prowizję przesyłał do podmiotu realizującego usługę np. restauracji. Był to system stworzony wewnętrznie przez Delivery Hero. Jednak marka dostrzegała pewne trudności związane z niestabilnością narzędzia. Wdrożenie oprogramowania SAP gwarantuje marce poczucie stabilności rozliczeń. Obecnie Delivery Hero dzięki wprowadzonym rozwiązaniom rozważa wprowadzenie większej częstotliwości rozliczeń, co może być szczególnie cenne dla ich partnerów.
SAP wspiera poziom obsługi
W dobie dość dużej konkurencji cyfrowych serwisów do zamawiania online, dla Delivery Hero ogromne znaczenie ma zadowolenie klientów. Aby menedżerowie mogli lepiej rozumieć potrzeby zamawiających oraz aby nieustannie podnosić pozytywne doświadczenia zakupowe, marka wykorzystuje rozwiązanie SAP Experience Management (XM).
Przy każdej dostawie klient proszony jest o wypełnienie ankiety. Informacje zwrotne, które otrzymuje Delivery Hero można wykorzystać w celu poprawy świadczonych usług. Takie działania pomagają w przewidywaniu dalszych potrzeb lub trendów oraz w lepszej wycenie świadczonych usług.
„Naszą wizją jest dostarczanie niesamowitych wrażeń zakupowych, a system XM pomaga osiągnąć nasz cel. To jest DNA naszego podejścia do zarządzania zakupowymi doświadczeniami naszych klientów.” – powiedział Johannes Langguth, Senior Director, Finance Systems w Delivery Hero SE.
Po zaimplementowaniu systemu XM marka deklaruje podniesienie zadowolenia swoich klientów o 30 proc.
https://itreseller.pl/itrnewsap-chcac-pomoc-organizacjom-ktore-szukaja-roznych-narzedzi-i-sposobow-na-zapewnienie-ciaglosci-dzialania-wprowadza-bezplatny-dostep-do-wybranych-rozwiazan-ulatwiajacych-zdalne-zarzadzanie-biznesem/