Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

75% firm w Polsce odczuwa presję w związku z wdrażaniem AI

Wciąż wiele firm przyznaje, że nadal korzysta z papierowych dokumentów (38%) lub ręcznie zbiera dane produkcyjne (58%) – tak wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Comarchu. Wiele organizacji chce inwestować w AI, ale nie wie, jak – prawie 75% ankietowanych odczuwa silną presję wdrażania sztucznej inteligencji, ale tylko 49% wie, w jaki sposób ją wykorzystać.

Jak wynika z raportu „Made in Poland. Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach” przygotowanego przez firmę badawczo-analityczną PMR Market Experts na zlecenie Comarch 44% firm nie potrafi określić, jakie podjęła działania w związku z wdrożeniem np. KSeF. Tymczasem w najbliższych latach przedsiębiorcy będą musieli zmierzyć się z koniecznością dostosowania się do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur czy raportowania ESG.

„Firmy ufają polskim dostawcom oprogramowania – 73% przebadanych organizacji twierdzi, że krajowi producenci IT mają większą wiedzę i doświadczenie w obszarze lokalnego prawa i tworzenia oprogramowania zgodnie z przepisami niż zagraniczni dostawcy” – podano w notatce.

Raport pokazuje też pozytywne trendy, które świadczą o dużym poziomie świadomości polskich przedsiębiorców. Firmy wiedzą, jak dużą rolę w ich rozwoju może odegrać transformacja cyfrowa. Ankietowani wskazują też obszary, w których powinna ona poprawić skuteczność działania organizacji. Są to m.in. digitalizacja obiegu dokumentów (68%), automatyzacja i integracja procesów biznesowych (67%) czy poprawa efektywności pracowników (55%). Właściciele i decydenci w firmach podkreślają również wagę oprogramowania w budowaniu bezpieczeństwa: aż 50% pytanych uważa je za kluczowe wyzwanie IT w najbliższych latach.

„Inwestowanie w technologie powinno być naturalnym kierunkiem przedsiębiorstw w Polsce. Konkurencyjność i przewaga rynkowa powstają dzięki zwiększeniu produktywności oraz redukcji błędów i czasu, który firma musi przeznaczać na żmudne, powtarzalne zadania. Nowoczesne systemy IT, w tym oprogramowanie ERP, to odpowiedź biznesu na rosnące oczekiwania klientów oraz globalne wymagania. Nasz raport komunikuje te wyzwania i wątpliwości przedsiębiorców ze średnich i dużych firm, ale też przedstawia szanse, które przed nimi stoją. Publikacja jest diagnozą polskiego biznesu w kontekście wdrażania niezbędnych rozwiązań IT” – podkreśla wiceprezes Comarchu i dyrektor sektora Comarch Enterprise Solutions Zbigniew Rymarczyk, przytoczony w komunikacie.