80% liderów biznesu chce wdrożenia generatywnej sztucznej inteligencji

Z przeprowadzonego przez Forrester Consulting na zlecenie NTT DATA badanie wskazuje, że biznes rozumie korzyści płynące ze sztucznej inteligencji.

Wyniki badania potwierdzają rosnące zainteresowanie firm generatywną sztuczną inteligencją. 96% respondentów potwierdza, że ​​ich organizacja podejmuje kroki w celu poprawy zdolności do przyjęcia i wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji. Jednak 55% respondentów twierdzi również, że w ich organizacji nadal brakuje poziomu niezbędnego, aby dział IT mógł wspierać i skalować wykorzystanie tej technologii w całej organizacji.

Badanie pokazuje również, że 80% uważa, że ​​współpraca z zewnętrznymi dostawcami usług może pomóc ich firmom skuteczniej skalować generatywną sztuczną inteligencję. Według badania współpraca ta stymuluje realizację celów strategicznych firm, podkreślając przyspieszenie czasu wprowadzenia produktu na rynek (61%) czy wzrost produktywności dostarczania oprogramowania (59%).

W badaniu wskazano pewne wyzwania związane z przyjęciem generatywnej sztucznej inteligencji, takie jak brak przepustowości i skalowalności (55%) oraz odpowiednie szkolenie (51%). Ponadto 60% respondentów twierdzi, że nie nadąża za tempem zmian niezbędnym do osiągnięcia sukcesu. Ten brak elastyczności i zdolności adaptacyjnych powoduje, że niektóre organizacje pozostają w tyle pod względem poprawy komfortu użytkowania i produktywności oraz zwiększenia przychodów.