90% pokolenia Z chce więcej wideo od marek

Nowe badanie rynkowe przeprowadzone na grupie 2 008 dorosłych osób w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii pokazuje, że 83% konsumentów chce, aby marki częściej wykorzystywały wideo do komunikacji z nimi, ale 64% rzadko lub nigdy nie otrzymuje tego rodzaju przekazu.

Raport State of Video Technology pokazuje również rosnące zainteresowanie technologią wideo nowej generacji, która obejmuje personalizację, interaktywność i sztuczną inteligencję. Kontynuując trend z ostatnich dwóch corocznych badań, ta preferencja dla zaawansowanych technologii wideo jest najsilniejsza wśród młodszych i bardziej zamożnych konsumentów. Grupy te mają również większy apetyt na treści wideo: 90% osób z pokolenia Z chce więcej materiałów wideo od marek, podobnie jak 89% osób o wysokich dochodach.

Dane z badania wskazują, że marki muszą częściej i skuteczniej wykorzystywać wideo, w tym zaawansowaną technologię wideo, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów.

Główne wnioski, które można wyciągnąć z raportu:

  • Za mało wideo: 83% osób chce więcej wideo, ale większość rzadko lub nigdy go nie otrzymuje.
  • Spersonalizowane wideo zwiększa lojalność: Podobnie jak w poprzednich latach, spersonalizowane wideo jest 4 razy bardziej prawdopodobne, że ktoś poczuje się doceniony przez markę i 3,5 razy bardziej prawdopodobne, że zostanie lub pozostanie klientem.
  • Generacja Z i osoby o wysokich zarobkach: Młodsi i dobrze zarabiający konsumenci najbardziej oczekują wideo nowej generacji. Aż 93% przedstawicieli pokolenia Z jest zainteresowanych interaktywnymi materiałami wideo, podobnie jak 87% osób o wysokich zarobkach (w porównaniu do 81% wszystkich konsumentów). Obie grupy demograficzne są również ponad 5 razy bardziej skłonne do otrzymywania spersonalizowanych materiałów wideo niż niespersonalizowanych.
  • Głodni innowacji AI: 65% konsumentów jest zainteresowanych otrzymywaniem od marek materiałów wideo wykorzystujących sztuczną inteligencję – odsetek ten jest jeszcze wyższy w przypadku pokolenia Z (76%) i osób o wysokich dochodach (77%). Odpowiedź ta pokazuje zaskakująco silną większość, biorąc pod uwagę, jak niedawno taka technologia została szeroko udostępniona.
  • Personalizacja jest w modzie: 73% konsumentów jest skłonnych udostępniać dane w celu personalizacji. W przypadku pokolenia Z odsetek ten wynosi 81%. W tym roku więcej konsumentów ufa markom, że ich dane są bezpieczne: z 68% w 2023 r. do 74% w 2024 r.

„Odkrycia te odzwierciedlają wiele z tego, co widzieliśmy w naszych poprzednich corocznych badaniach rynku – powiedział Yotam Ben Ami, CMO Idomoo. – Ludzie chcą więcej wideo niż kiedykolwiek. Ale chcą również, aby marki przesuwały granice innowacji wideo, oferując spersonalizowane, interaktywne, a teraz nawet oparte na sztucznej inteligencji wideo. Dane sugerują, że pomoże to zbudować lojalność wobec marki i ostatecznie znajdzie odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy”.

LinkedIn idzie w ślady… TikToka?