Capgemini w Polsce uzyskało już ok. 300 certyfikatów szkoleniowych Microsoft w takich obszarach technologicznych jak chmura obliczeniowa, analityka danych czy cyberbezpieczeństwo.

W badaniu przeprowadzonym przez Microsoft aż 82 proc. polskich menedżerów przyznało, że rozwój cyfrowych kompetencji zespołu to najważniejsza inicjatywa w ramach transformacji biznesu. Wysoką skutecznością w jej realizacji odznacza się Capgemini. Tylko w 2020 r. pracownicy firmy w Polsce uzyskali ok. 300 certyfikatów szkoleniowych Microsoft w takich obszarach technologicznych jak chmura obliczeniowa, analityka danych czy cyberbezpieczeństwo.

 

To rekord wśród wszystkich firm w Polsce. Ambicją firmy jest dalsze zwiększanie ich liczby o 30 do 50 proc. rocznie. Jaki wpływ na działalność firmy ma dążenie do podnoszenia i potwierdzania kompetencji?

 

Uwolniona energia zespołu

Kiedy spośród 4,4 tys. nominacji, zebranych ze 100 krajów świata, do jednej firmy trafia łącznie aż 7 nagród z różnych kategorii, to nie może być przypadek. Szczególnie, jeśli o wyróżnienie rywalizują naprawdę poważne światowe organizacje. Taka sytuacja miała miejsce w tym roku, podczas rozdania nagród Partnera Roku 2021 Microsoft. Capgemini zdystansowało rywali. O takim zestawie nagród od Microsoft marzy niejeden partner firmy. Pełna lista prezentuje się imponująco:

  • Partner Roku 2021 w kategorii GSI Digital Transformation,
  • Partner Roku 2021 w kategorii Financial Services,
  • Partner Roku 2021 w kategorii Analytics,
  • Partner Roku 2021, Hiszpania,
  • Partner Roku 2021, Holandia (Sogeti),
  • Microsoft Academyadi – Business Applications, Włochy,
  • Microsoft Sustainability Award, Francja.

 

„Nasz sukces ma wielu ojców – nawet bardzo wielu, gdyż można śmiało powiedzieć, że jest on efektem wysiłków każdego pracownika Capgemini, niezależnie od stanowiska zajmowanego w organizacji ani kraju, w którym pracuje. Wszyscy pracujemy na wspólny efekt w myśl dewizy: »Unleashing human energy through technology for an inclusive and sustainable future«. Rozwijamy swoje kompetencje, które chcemy potwierdzać certyfikatami, śledzimy trendy rynkowe, rozmawiamy z klientami na temat ich potrzeb oraz edukujemy ich w zakresie najnowszych rozwiązań. Chcemy być partnerem, na którym można polegać” – mówi Artur Kmiecik, Head of Cloud & Data Services w Capgemini Polska.

 

Technologiczna śmiałość

Sposób podejścia do kwestii technologii w firmie jest wieloaspektowy. Wyraża się on między innymi w śmiałości stosowania nowatorskich rozwiązań i koncepcji.

 

„Microsoft Azure był pierwszą propozycją chmury publicznej, którą zaczęliśmy skalować, i to już 5 czy nawet 6 lat temu” – przyznaje Beniamin Poznański, Head of CIS P&C Eastern Europe w Capgemini Polska.

 

Dział Cloud Infrastructure Services Capgemini Polska jako pierwszy w całej firmie zaczął wdrażać różnego rodzaju boty, wykorzystujące szereg inteligentnych rozwiązań czy machine learning, które bazowały na środowisku Microsoft. Z nie mniejszą śmiałością specjaliści firmy podchodzą do technologii kontenerowych, które upraszczają tworzenie oprogramowania.

 

„Nasi deweloperzy infrastruktury jakieś 3 czy 4 lata temu po raz pierwszy zaadaptowali te rozwiązania, przygotowując szereg proof of concept. Jeszcze wtedy rozwiązania te nie były skalowalne, ale już je przedstawialiśmy jako możliwe do wykorzystania” – dodaje Beniamin Poznański.

 

Z nurtem zmian

Skąd taki nacisk szczególnie na technologię chmury obliczeniowej? Odpowiedź jest prosta. W najistotniejszych dla Capgemini branżach: motoryzacyjnej, energetycznej czy w sektorze finansowym, ale także wszystkich innych, rozwiązania chmurowe związane z analityką danych stają się nieodzownym elementem budowania konkurencyjności na rynku.

 

„Z punktu widzenia analityki danych chmura jest przyszłością. Wszędzie, w każdym przetargu występuje element związany z technologią cloud” – przyznaje Maciej Korzeniowski, Director of Operations, Market Segment w Capgemini Polska i dodaje: „Stąd wszyscy na tym rynku zdają sobie sprawę, że technologia cloud będzie, lub nawet już jest standardem. Jest co prawda jeszcze trochę systemów on-premise, które się na razie bronią, natomiast za chwilę nie będzie już projektu, nawet w dziedzinie applications, który nie będzie miał komponentu cloudowego. Dlatego inwestujemy w rozwój kompetencji naszych pracowników w tym m.in obszarze i pokazujemy perspektywę rozwoju wszystkim, którzy chcą dołączyć do naszego zespołu”.

 

Biznes cierpi dziś na niedobór specjalistów, a o brakach kadrowych w obszarze technologii cyfrowych słyszy się od wielu lat. Jak podają autorzy niedawnego raportu przygotowanego przez No Fluff Jobs, w branży IT wciąż brakuje ok. 50 tys. specjalistów. Dlatego Capgemini nie czeka na łut szczęścia, który sprawi, że gromada specjalistów zapuka pewnego dnia do drzwi firmy. Zamiast tego oferuje swoim pracownikom rozbudowany system szkoleń i certyfikacji, zachęcając ich do nieustannego rozwoju.

 

„Dysponujemy szeroką paletą programów szkoleniowych, zarówno adresowanych globalnie do wszystkich pracowników firmy na całym świecie, jak i dedykowanych lokalnie, na konkretne rynki czy do poszczególnych grup specjalistów” – mówi Artur Kmiecik.

 

„Nasze poziomy certyfikacji są już teraz dość wysokie. Niemniej chcemy zwiększać je w dalszym ciągu i pracujemy nad tym, by tak się stało” – dodaje Beniamin Poznański.

 

Partnerstwo i siła przyciągania

Zarówno śmiałość we wdrażaniu nowych technologii, znajomość współczesnych trendów, jak i szeroka oferta szkoleniowa, w znacznym stopniu ułatwiają Capgemini prowadzenie rekrutacji. Dla kandydatów ważna bowiem jest pewność, że będą mieli bieżący kontakt z najnowocześniejszymi technologiami i będą mogli rozwijać swe umiejętności oraz otrzymają wsparcie od firmy w kwestii certyfikacji kompetencji.

 

„Do tego wykwalifikowani pracownicy polskiego oddziału Capgemini pomagają w cyfrowej transformacji firm nie tylko z naszego regionu, ale z całego świata, co pozwala pracować dla dużych i znanych firm przy ciekawych projektach” – mówi Maciej Korzeniowski. Jeśli zatem w Polsce zamieszkuje – jak się przyjmuje – ok. ¼ wszystkich deweloperów z obszaru CEE, to Capgemini ma szansę pozyskać najlepszych z najlepszych.

 

Capgemini stawia na ścisłe partnerstwo z Microsoft, doceniając dostarczane rozwiązania i promując je wśród swoich klientów.

 

„Nasi eksperci od dawna starają się edukować klientów w zakresie technologii Microsoft. Robią to dla naszego wspólnego – Capgemini i Microsoft oraz klientów – dobra. Microsoft Azure to pierwsza platforma cloud, którą stosujemy, jeśli klient nie pyta o to, jakie rozwiązanie zostanie wykorzystanie w jego projekcie lub kiedy nie sugeruje nam, którą z wiodących platform mamy zastosować” – zauważa Beniamin Poznański.

 

To dowód ogromnego zaufania, jakim zespół Capgemini darzy technologie oferowane przez Microsoft. Nie wynika ono jednak ze ślepej wiary w ich możliwości, ale jest efektem lat doświadczeń w tym zakresie i osiągania kolejnych ambitnych celów biznesowych i nieustannego rozwoju Capgemini dzięki nim.

 

Dążenie do rozwijania kompetencji zespołów w szerokim zakresie pozwala Capgemini tworzyć przewagi konkurencyjne i budować swoją biznesową odporność. Korzystają na tym zarówno klienci, którzy mogą spodziewać się dostarczenia najlepszych i najnowocześniejszych rozwiązań, dostosowanych do ich potrzeb, jak i pracownicy zyskujący szerokie możliwości rozwoju w ramach organizacji. Na tym także opiera się sukces współpracy firmy z Microsoft, z którego rozwiązań technologicznych firma czerpie „pełnymi garściami”.

 

 

„Ekosystem jest jednym z filarów naszej strategii” – mówi dla IT Reseller TV Andrzej Gładki, Deputy General Manager – Northeast Europe Region w firmie Xiaomi.