Metaverse i wirtualne produkty nie przyniosą zysku? Innego zdania jest Nike.
Firma Nike, znany producent ubrań i obuwia sportowego, poinformowała, że kupiła firmę RTFKT zajmującą się wirtualnymi sneakersami. Tak, wirtualnymi. Na potrzeby Metaverse.
Gigant branży odzieży sportowej chce szybko rozszerzyć swoją obecność w rozwijającym się „metawersie” – platformy, która zdaniem Facebooka jest przyszłością mediów społecznościowych, ale i samego internetu. W zeszłym miesiącu Nike stało się jedną z pierwszych dużych marek, które weszły do wspólnego wirtualnego świata, który zyskał na znaczeniu po tym, jak Facebook zmienił nazwę na Meta Platforms Inc.
„To przejęcie jest kolejnym krokiem, który przyspiesza cyfrową transformację Nike i pozwala nam służyć sportowcom i twórcom na styku sportu, kreatywności, gier i kultury” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Nike, John Donahoe.
W takich środowiskach opartych na blockchain użytkownicy mogą kupować wirtualne obiekty, nieruchomości i inne zasoby cyfrowe, takie jak ubrania dla awatarów, w postaci NFT. Założona w 2020 roku przez Benoita Pagotto, Chrisa Le i Stevena Vasileva, RTFKT tworzy również przedmioty kolekcjonerskie i memy NFT, zgodnie z jej stroną internetową.