Kim jest polski użytkownik TikToka? W czym tkwi fenomen tej platformy i czy rzeczywiście używają jej tylko dzieci i nastolatki? Na te i inne pytania odpowiada nowy raport GetHero i SWPS.
Do TikToka przylgnęła opinia, że jest to niezwykle uproszczone medium stworzone jedynie do „głupich filmików” oglądanych wyłącznie przez „znudzonych nastolatków”. Prawda jest jednak inna – filmy na TikToku to nie tylko nastoletnie lip sync’i i śmieszne nagrania z kotami w roli głównej, a oglądający często wiek nastoletni minęli już ćwierć stulecia temu.
Blisko 52% użytkowników TikToka wskazało aplikację jako miejsce do zabawy, odpoczynku i relaksu. W czym tkwi jej fenomen i jak zmieniła się społeczność tej platformy? Jaki procent stanowią starsi użytkownicy? Agencja GetHero wspólnie z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SPWS zbadała polskich użytkowników TikToka, a wyniki badań zaprezentowano w trzeciej odsłonie raportu.
– Ostatnie miesiące wyraźnie wskazują, że na TikToku każdy może znaleźć swoje miejsce. Tylko w porównaniu do poprzedniego roku grono użytkowników powiększyło się o 58%, to pokazuje o jak wysokiej skali popularności mówimy. Po aplikację sięgają coraz częściej dorośli, stąd też nasza ciekawość, aby sprawdzić, w jaki sposób różne pokolenia korzystają z tej platformy. W tej edycji raportu odpowiadamy m.in. jaki procent starszych użytkowników aktywnie tworzy własne treści w porównaniu do młodszych, czy ile średnio czasu spędzają w aplikacji – mówi Magdalena Wysocka odpowiedzialna za raport po stronie GetHero.