HP opublikowało najnowszy raport HP Wolf Security Rebellions & Rejections, dotyczący tematu cyberbezpieczeństwa pracowników biurowych, którzy przeszli na pracę zdalną w czasie pandemii.

HP Inc. opublikowało niedawno globalny raport HP Wolf Security Rebellions & Rejections. Badanie wykazało, że pracownicy wykonywujący swoje obowiązki zdalnie, bardzo często nie są w stanie porozumieć się z osobami z zespołów IT w sprawie kwestii bezpieczeństwa oraz nowych mechanizmów współpracy na odległość, które zainicjowała pandemia koronawirusa.

 

Zebrane dane pokazują, że zespoły IT musiały bardzo szybko podejmować trudne decyzje dotyczące funkcjonowania pracowników w nowych warunkach, tj. poza murami organizacji. Prowadziło to niekiedy do wielu uchybień, także w kwestii bezpieczeństwa cybernetycznego firm – zwłaszcza, że pracownicy niejednokrotnie odrzucali inicjowane przez informatyków rozwiązania. To negatywne nastawienie dotyczyło w szczególności osób młodych (w wieku 18-24 lat), które sfrustrowane wieloma ograniczeniami i narzucanymi restrykcjami – jakie nałożyła na nie praca zdalna – nie potrafiły, lub też nie chciały, dostosować się do kolejno wdrażanych wytycznych i regulacji.

 

Nowy raport HP Wolf Security prezentuje wyniki z globalnej ankiety online YouGov obejmującej 8443 pracowników biurowych, którzy przeszli na pracę zdalną w czasie pandemii, oraz dane z ogólnoświatowej ankiety przeprowadzonej przez Toluna wśród 1100 decydentów ds. IT.

 

Kluczowe wnioski prezentują się następująco:

  • 76% zespołów IT przyznaje, że podczas pandemii bezpieczeństwo często schodziło na dalszy plan, a 91% czuło się zmuszonych, by naruszyć zasady bezpieczeństwa panujące w ich organizacji, aby zapewnić jej sprawne działanie bez przestojów (tzw. ciągłość biznesową).
  • Prawie połowa (48%) młodszych pracowników biurowych (18-24 lata), którzy wzięli udział w ankiecie, postrzega narzędzia bezpieczeństwa jako przeszkodę, a w konsekwencji prawie jedna trzecia (31%) próbuje ominąć firmowe zasady bezpieczeństwa, aby wykonać swoją pracę.
  • 48% ankietowanych pracowników biurowych zgodziło się, że pozornie niezbędne środki bezpieczeństwa skutkują dużą stratą czasu – liczba ta wzrasta do 64% wśród osób w wieku 18-242.
  • Ponad połowa (54%) osób w wieku 18–24 lat bardziej martwi się dotrzymywaniem terminów niż możliwością narażenia swojej organizacji na wyciek danych; 39% nie ma pewności jak wygląda polityka bezpieczeństwa ich organizacji, lub nie wie, czy ich firma w ogóle takową posiada. Wskazuje to na rosnący poziom apatii wśród młodszych pracowników2.
  • W rezultacie 83% zespołów IT uważa, że ​​wzrost liczby pracowników pracujących z domu stworzył „tykającą bombę” w kwestii naruszenia sieci korporacyjnej1.

 

Fakt, że pracownicy aktywnie obchodzą istniejące zabezpieczenia, powinien zaalarmować każdego CISO, ponieważ podobne tendencje mogę prowadzić do naruszeń – komentuje Ian Pratt, Global Head of Security for Personal Systems, HP Inc. Jeśli zabezpieczenia są zbyt uciążliwe i obciążające dla pracowników, znajdują oni sposób na ich obejście. Zabezpieczenia powinny więc w jak największym stopniu pasować do funkcjonujących mechanizmów pracy, wykorzystując technologię, która jest nie tylko bezpieczna, ale również dyskretna i intuicyjna dla użytkownika.

 

 

Raport HP Wolf Security pokazuje, że ​​wiele zespołów ds. bezpieczeństwa, aby zapewnić bezpieczeństwo danych, podjęło wysiłki, aby ograniczyć działania użytkowników. 91% zaktualizowało zasady bezpieczeństwa, aby uwzględnić wzrost liczby osób pracujących z domu, a 78% ograniczyło dostęp do stron internetowych i aplikacji1. Jednak podobna kontrola często doprowadza do tarć między zespołami IT a użytkownikami, którym nie podobają się ograniczenia i winią za nie IT:

  • 37% ankietowanych pracowników biurowych stwierdziło, że polityki i technologie bezpieczeństwa są często zbyt restrykcyjne2.
  • 80% zespołów IT doświadczyło niechęci ze strony użytkowników, którzy nie lubią kontroli nakładanej na nich w domu; 67% zespołów IT przyznało, że otrzymało podobne skargi w bieżącym tygodniu1.
  • 83% zespołów IT stwierdziło, że próba ustalenia i egzekwowania zasad korporacyjnych dotyczących cyberbezpieczeństwa jest niemożliwa w obecnej sytuacji, kiedy granice między życiem osobistym a zawodowym zostały zatarte1.
  • 80% zespołów IT stwierdziło, że bezpieczeństwo IT staje się „niewdzięcznym zadaniem”, ponieważ ich zalecenia są ignorowane1.
  • 69% zespołów IT stwierdziło, że poprzez narzucanie niezbędnych ograniczeń czują się jak „ci źli”1.

 

CISO mają do czynienia z rosnącą liczbą, szybkością i dotkliwością ataków cybernetycznych – komentuje Joanna Burkey, Chief Information Security Officer (CISO), HP Inc. Ich zespoły muszą pracować niemal na okrągło, aby zapewnić firmie bezpieczeństwo, jednocześnie niepostrzeżenie ułatwiając powszechną transformacja cyfrową. Zespoły ds. cyberbezpieczeństwa nie powinny dźwigać ciężaru odpowiedzialności za zabezpieczenie firmy wyłącznie na własnych barkach. Cyberbezpieczeństwo to kompleksowa dyscyplina, w którą każdy musi się zaangażować.

 

Aby stworzyć kulturę bezpieczeństwa opartego na współpracy, musimy angażować i edukować pracowników w zakresie rosnących zagrożeń. Zespoły IT muszą natomiast lepiej zrozumieć, w jaki sposób kwestie cyberbezpieczeństwa wpływają na pracę i wydajność. Dlatego też bezpieczeństwo przedsiębiorstwa powinno zostać poddane ponownej ewaluacji pod względem potrzeb zarówno firmy, jak i pracownika funkcjonującego w modelu hybrydowym – dodaje Burkey.

 

HP pomaga organizacjom zabezpieczyć hybrydowe miejsce pracy, zapewniając przejrzyste i dyskretne zabezpieczenia punktów końcowych. Dzięki rozwiązaniom HP Wolf Security1 firmy mogą korzystać z solidnej, wbudowanej ochrony – już z poziomu BIOS aż po przeglądarkę. Tym samym, HP umożliwia zespołom ds. cyberbezpieczeństwa dostarczanie przyjaznych dla użytkownika narzędzi i łagodzenie ograniczeń. Aby chronić cała firmę, zapewnia także dogłębną i ulepszoną ochronę, prywatność i analizę zagrożeń (dzięki gromadzeniu danych w punktach końcowych).

 

Raport HP Wolf Security „Rebellions & Rejections” opiera się na danych zebranych w ramach:

  • Ankieta Toluna przeprowadzona wśród 1100 decydentów ds. IT w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Australii i Japonii. Prace terenowe prowadzono w dniach 19 marca – 6 kwietnia 2021 r. Badanie przeprowadzono online.
  • Badanie YouGov obejmujące 8443 dorosłych w USA, Wielkiej Brytanii, Meksyku, Niemczech, Australii, Kanadzie i Japonii – osób, które były pracownikami biurowymi i pracowały w domu tyle samo lub więcej niż przed pandemią. Prace terenowe przeprowadzono w dniach 17-25 marca 2021 r. Badanie przeprowadzono online.
  • Raport The 2020 Cybersecurity Threat Landscape for Remote Workers as a Result of the COVID-19 Pandemic autorstwa KuppingerCole, przeprowadzony w marcu 2021 r., który przedstawia kontekst i analizę zmieniającego się krajobrazu pracy w 2020 r. w wyniku pandemii COVID-19, zwracając uwagę na działania i praktyki firm i pracowników na całym świecie, a także na działania i tendencje niebezpiecznych podmiotów w stosunku do luk, które powstały w wyniku zmieniającego się kontekstu.

 

 

https://itreseller.pl/also-rozwija-webshop/