Lenovo inwestuje ponad 600 mln USD w firmy z sektora ICT.
Lenovo kupiło udziały o wartości 614 mln USD w pochodzącej z Hongkongu firmie telekomunikacyjnej PCCW Ltd. Po co producentowi komputerów firma z obszaru telekomunikacji?
Lenovo to największy na świecie producent komputerów osobistych. Gdy firma tego pokroju idzie na zakupy, to pojawiają się poważne liczby. Tak jest i tym razem, bo Lenovo poinformowało, że kupi 80% udziałów w Digital Era Enterprises i 20% udziałów w PCCW Network Services – firmach należących do jednej grupy holdingowej zajmującej się dostarczaniem rozwiązań technologicznych m.in. dla sektora publicznego w Hongkongu.
Zakup firm telekomunikacyjnych firma tłumaczy potrzebą dywersyfikacji działalności, co jest istotne dla długoterminowego rozwoju:
„Transakcja umożliwia firmie rozszerzenie jej możliwości w zakresie usług IT, pakietu oferowanych usług, a także geograficznego i pionowego zasięgu klientów i partnerów” – podaje Lenovo w swoim komunikacie.
Lenovo zapłaci PCCW 513,6 mln USD w gotówce i wyemituje 86,4 mln nowych akcji. PCCW, kontrolowane przez potentata z Hongkongu, Richarda Li, przewiduje zysk w wysokości 100 milionów dolarów, dodając, że wykorzysta wpływy m.in. na inwestycje w obszary wzrostu i spłatę zadłużenia.
Lenovo ma ostatnio dobrą passę. Firma zanotowała znaczący wzrost przychodów w maju i konsekwentnie od lat utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród producentów komputerów. Inwestycja nadwyżek w inne sektory wydaje się więc dobrym pomysłem.