PLAY Communications S.A. publikuje wyniki za pierwszą połowę 2017 r. – Dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, stały wzrost bazy abonentów.

Najważniejsze dane finansowe za pierwszą połowę 2017 r.:

 

Dalszy sukces komercyjny:

  • Udział w rynku zwiększył się do poziomu 28.0%[1](+2.5 p.p. r/r), co stanowi 14,5 mln abonentów, podczas gdy udział abonentów kontraktowych wzrósł do poziomu 61.7% z poziomu 52.2% na dzień 30 czerwca 2016 r.
  • Baza abonentów kontraktowych zwiększyła się o 576 tys. netto(+ 260 tys. w II kw. 2017 r.)
  • Zagregowane ARPRU[2]wzrosło do poziomu 32,3 zł z 31,0 zł w I kw. 2017 r. oraz z 31,0 zł w II kw. 2016 r.
  • W segmencie kontraktowym wskaźnik odejść klientów pozostałna niskim poziomie 0,7%[3]
  • Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2017 r. zasięg zwiększył się do 92,7% pokrycia populacji (+4,8 p.p. r/r), natomiast zasięg sieci 4G LTE ULTRA zwiększył się do 80,3% pokrycia populacji (+11,0 p.p. r/r)

 

Dobre wyniki finansowe

  • Przychody operacyjne zwiększyły się do poziomu 3 210 mln zł(+9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.) w wyniku znacznego wzrostu bazy klientów kontraktowych
  • Skorygowana EBITDA zwiększyła się do poziomu 1 163 mln zł(+21,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.) w wyniku dźwigni operacyjnej oraz efektu skali
  • Powyższe przełożyło się na dalszy wzrost skorygowanej marży EBITDA do poziomu 36,2% (+3,6 p.p. w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.)
  • Dalszy rozwój sieci na terenie całego kraju – nakłady gotówkowe[4]wyniosły 360 mln zł (150 mln zł w II kw. 2017 r.), zgodnie z wytycznymi
  • Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe3zamknęła się kwotą 802 mln zł (+8,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r.)
  • Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (FCFE, z uwzględnieniem  płatności leasingowych)[5]zwiększyły się o 31.3% r/r do poziomu 196 mln zł
  • Zmniejszenie zalewarowania do poziomu 3,2xSkorygowana EBITDA za okres ostatnich dwunastu miesięcy (w porównaniu z 3,4x na dzień 31 marca 2017 r.) dzięki dalszemu wzrostowi wyniku EBITDA oraz wyższemu poziomowi gotówki i ekwiwalentów gotówki

  

„Pod wieloma aspektami pierwsza połowa 2017 r. była okresem silnego wzrostu dla spółki PLAY. Osiągnęliśmy udział w rynku na poziomie 28% pod względem liczby abonentów. Co ważniejsze, przez większość pierwszej połowy 2017 r. wzrost był generowany przez znaczny przyrost bazy klientów kontraktowych. Wysoka sprzedaż przełożyła się na solidne wyniki finansowe w pierwszej połowie 2017 r. – przychody osiągnęły poziom 3 210 mln zł, co stanowi wzrost o 9,5% w porównaniu z pierwszą połową 2016 r., podczas, gdy skorygowana marża EBITA spółki wzrosła do poziomu 36,2%. W czerwcu 2017 r. wprowadziliśmy nową ofertę pod nazwą STAN NIELIMITOWANY, która łączy w sobie siedem nielimitowanych usług, tj. rozmowy, SMSy i MMSy, Internet, roaming w UE oraz dostęp do Showmax, Tidal i Play NOW. W segmencie prepaid rozwijaliśmy ofertę NIC NIE PRZEPADA, która cieszy się ogromnym powodzeniem.” – komentuje Jørgen Bang-Jensen, prezes spółki P4 Sp. z o.o. 

 

Kontynuujemy naszą strategię rozwoju sieci na terenie całego kraju – na koniec czerwca 2017 r. zwiększyliśmy zasięg sieci 4G LTE do 92,7% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 4,8 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.) oraz zasięg sieci 4G LTE Ultra do 80,3% pokrycia populacji kraju (co stanowi wzrost o 11,0 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r.). Łącznie z roamingiem krajowym, w zasięgu naszej sieci znajduje się ponad 99% populacji kraju. Ponadto, w sierpniu 2017 r., do naszego silnego portfolio częstotliwości dodaliśmy pasmo z zakresu 3.7GHz. Nasze wyniki w pierwszej połowie roku są zgodne z wytycznymi na cały rok 2017, które zostały przedstawione w prospekcie emisyjnym z dnia 30 czerwca 2017 r., który został zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Sektora Finansowego Luksemburga (Commission de Surveillance du Secteur Financier).” – dodaje Jørgen Bang-Jensen, prezes spółki P4 Sp. z o.o. 

 

1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2017 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą;
4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”;
5 z wyłączeniem wypływów środków pieniężnych w związku z nabyciem rezerwacji na częstotliwości.

 

Wyniki PLAY za drugi kwartał 2017 r. oraz pierwszą połowę 2017 r.:

 

Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana
(%)
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana (%)
2016201720162017
Raportowana liczba abonentów (w tys.)14 617,414 484,4(0,9%)14 617,414 484,4(0,9%)
Segment kontraktowy7 629,08 942,217,2%7 629,08 942,217,2%
Segment prepaid6 988,35 542,2(20,7%)6 988,35 542,2(20,7%)
Udział abonentów kontraktowych (%)52,2%61,7%18,3%52,2%61,7%18,3%
Udział abonentów prepaid (%)47,8%38,3%(20,0%)47,8%38,3%(20,0%)
Przyrost netto (tys.)197,4142,0(28,1%)467,169,8(85,0%)
Segment kontraktowy288,4260,1(9,8%)559,4575,82,9%
Segment prepaid(90,9)(118,0)29,8%(92,3)(505,9)>100%
Wskaźnik odejść klientów (%)13,5%2,1%(1,3) p.p.3,4%2,6%(0,8) p.p.
Segment kontraktowy0,7%0,7%0.0 p.p.0,7%0,7%0.0. p.p.
Segment prepaid6,4%4,4%(2,0) p.p.6,3%5,6%(0,7) p.p.
Średni przychód na użytkownika (ARPU) (PLN)231,032,34,0%30,731,62,9%
Segment kontraktowy39,038,5(1,2%)39,038,4(1,6%)
Segment prepaid17,118,79,3%16,817,54,3%
Zużycie danych na abonenta (MB)22 522,73 909,055,0%2 499,73 755,850,3%
Segment kontraktowy3 240,64 746,446,5%3 227,44 577,041,8%
Segment prepaid1 274,92 094,964,3%1 266,02 025,760,0%

 

Okres trzymiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana
(%)
Okres sześciomiesięczny zakończony w dniu 30 czerwcaZmiana (%)
mln PN2016201720162017
Przychody operacyjne1 488,81 628,79,4%2 931,43 209,59,5%
Marża pokrycia686,9801,216,6%1 347,61 557,715,6%
EBITDA3446,7340,8(23,7%)913,1844,6(7,5%)
Marża EBITDA30,0%20,9%(9,1) p.p.31,1%26,3%(4,8) p.p.
Skorygowana EBITDA4490,6598,722,0%957,51 163,021,5%
Skorygowana marża EBITDA33,0%36,8%3,8 p.p.32,7%36,2%3,6 p.p.
Dochód netto39,239,0(0,5%)176,157,5(67,3%)
Nakłady gotówkowe96,5150,055,4%218,1360,565,3%
Skorygowana EBITDA pomniejszona o nakłady gotówkowe394,1448,813,9%739,4802,58,5%
Wolne przepływy pieniężne dla właścicieli kapitału własnego (płatności poleasingowe)4222,6335,650,7%149,1195,831,3%

 

 

1 dane średniomiesięczne przedstawione dla abonentów raportowanych; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
2 dane średniomiesięczne przedstawione dla aktywnych abonentów w okresie II kw. 2017 r.; szczegółowa definicja znajduje się w Raporcie;
3 zawierają nakłady jednorazowe w związku z pierwszą ofertą publiczną (IPO) oraz transakcją refinansującą;
4 Podane miary nie są porównywalne z podobnie nazwanymi miarami stosowanymi przez inne spółki. Zachęcamy do przejrzenia naszych informacji finansowych w całości i odradzamy opieranie się na pojedynczych miarach finansowych. Wyjaśnienie pewnych ograniczeń w zakresie stosowania tych miar znajduje się w raporcie zatytułowanym „Prezentacja informacji finansowych – miary‑nie występujące w MSSF”;