Google Play świętuje 10 lat, prezentując nowe logo i 10-krotną premię na punkty Play

W marcu 2012 roku Google zdecydowało się przemianować Android Market na Google Play, a dziś z okazji dziesiątej rocznicy Google wprowadza nowe logo dla Sklepu Play wraz z boosterem 10x na punkty Play.

Pod względem statystyk, ze Sklepu Play korzysta miesięcznie „ponad 2,5 miliarda ludzi w ponad 190 krajach”, z udziałem 2 milionów deweloperów. Znajduje się on na telefonach z systemem Android, tabletach, zegarkach z systemem Wear OS, telewizorach z systemem Android/Google, Chromebookach, a także samochodach z systemem Android Auto.

Nowe logo Sklepu Play ma lepiej odzwierciedlać „magię Google i lepiej pasuje do aktualnego brandingu dzielonego przez inne produkty Google jak Search, Assistant, Photos, Gmail, i więcej.”

Nowe logo wyciekło przed lunchem, ale nie widzimy go jeszcze oficjalnie na play.google.com lub innych aplikacjach Androida właśnie. Trójkąt charakteryzuje się bardziej zaokrąglonymi rogami, podczas gdy cztery sekcje mają lepsze proporcje. Poszczególne barwy, niebieski, czerwony, żółty i zielony są teraz zmienione i mają bardziej stonowane odcienie.