Sprzedaż nowych telewizorów na świecie spada. Samsung zdecydowanym liderem.

Globalna sprzedaż telewizorów spadła o ponad 6 procent w pierwszym półroczu tego roku. Przyczyn można upatrywać w licznych czynnikach, z których prym wiodą spadki popytu.

Jak podaje firma analityczna Omdia, na rynkach światowych sprzedano 92,6 mln sztuk telewizorów, o 6,6 procent mniej niż rok wcześniej. Pod względem wartości (a nie liczby sprzedanych urządzeń) spadek był nawet ostrzejszy i wyniósł 12,5 procent. Samsung Electronics pozostał czołowym graczem w segmencie telewizorów.

Producenci elektroniki użytkowej zmagają się z słabnącym popytem. Po dwóch latach napędzanego pandemią wysokiego popytu na urządzenia osobiste i sprzęt AGD doszło do osłabienia, wyhamowania, a w niektórych obszarach rynku nawet odwrócenia trendu. Wojna ukraińsko-rosyjska i wysoka inflacja dołożyły się do tej wybuchowej mieszanki.

Jak wygląda rywalizacja marek w tym trudnym okresie? Samsung zajął pierwsze miejsce z 31,5% udziałem w rynku. Drugie było LG Electronics Inc. z 17,4%. Trzeci – chiński TCL z 8,7%, również chińska firma Hisense z 8,2%, a pierwszą piątkę zamyka japońska firma Sony z 7,4% udziału. W segmencie telewizorów premium (telewizory w cenie detalicznej od 2500 USD) Samsung posiadał aż 53,6 procent światowego rynku.

 

IT Champions 2022 – Prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Na gali gościła czołówka branży IT!