OPPO wchodzi w przemysł motoryzacyjny, nawiązując współpracę z firmą SAIC Motor, najwiekszym producentem z tzw. chińskiej Wielkiej Czwórki.
OPPO, znany producent smartfonów, podobnie jak wcześniej Huawei i Xiaomi, zainteresował się nową branżą – motoryzacją. OPPO nawiązało współpracę z firmą SAIC Motor – chińskim państwowym producentem samochodów. Jest to największa marka z tzw. chińskiej Wielkiej Czwórki – SAIC, FAW, Dongfeng i Changan Automobile – czyli czołowych producentów samochodów w Chinach. SAIC w 2021 r. sprzedało 5,37 mln samochodów. To 8% globalnej sprzedaży samochodów – prawie dwa razy więcej w tym samym czasie udało się sprzedać Fordowi.
SAIC jest właścicielem wielu marek pojazdów, ale bardziej znane to Maxus (dawniej LDV) i MG. SAIC produkuje także na rynek chiński pojazdy licznych zachodnich marek: VW, Skodę, Audi, Chevroleta, Buicka i Cadillaca. Firma posiada spółkę joint-venture z Iveco, której celem jest również produkcja ciężarówek i autobusów.
OPPO i SAIC łączą siły w celu stworzenia „ekodomeny” – rozwiązania do integracji cross end pojazdu i smartfona. Oznacz to, że obie firmy chcą stworzyć nowe doświadczenie użytkownika dla właścicieli samochodów, w którym ich inteligentny samochód z pomocą smartfona może poprawić ich wygodę, komunikując się z największymi platformami IoT i dobrze wykorzystując architektury elektroniczne i platformy oprogramowania.
Jest to oczywisty kolejny krok dla obu firm, w stronę wysoce zintegrowanego i skoncentrowanego na człowieku rozwiązania, które zapewni użytkownikom pełną kontrolę nad ich połączonym życiem za pośrednictwem telefonu i samochodu. OPPO połączy swój „Projekt Pantanal” z SAIC Z-one Galaxy, rozwiązaniem typu full-stack, które zapewni znacznie bezpieczniejszą jazdę – przynajmniej na to liczą obie firmy.
„Ekodomena” będzie wykorzystywać możliwości wykrywania i łączenia poprzez możliwie najszerszy zasięg protokołów, będzie dążyć do łączenia istniejących i nowych rozwiązań i urządzeń. Celem tego systemu będzie stworzenie ram dla komunikacji sprzętowej i programowej, a także ekosystemu przesyłania danych. Dzięki nowemu podejściu każdy telefon dowolnego producenta będzie mógł połączyć się z dowolnym samochodem i oferować pełen pakiet usług. Usługa będzie mogła działać na dowolnym rozmiarze ekranu i zapewni jednolitą wydajność na wielu platformach. Założenia więc naprawdę imponujące. Czy możliwe do wdrożenia?
Obie firmy dysponują pokaźnymi zasobami, a nowe rozwiązanie zapowiada się ciekawie. Będzie oznaczało też szybki postęp, którego pierwszych wyników możemy spodziewać się już niedługo.