NVIDIA przedstawia technikę DLSS 3 zapewniającą do czterech razy większą wydajność.
Firma NVIDIA zaprezentowała dziś NVIDIA® DLSS 3, wspieraną przez sztuczną inteligencję technikę zwiększającą wydajność, która rozpoczyna nową erę renderowania neuronowego w grach i aplikacjach z wykorzystaniem kart graficznych NVIDIA RTX™.
DLSS 3 czerpie z dominującej roli firmy w dziedzinie akcelerowanych przez sztuczną inteligencję technik superrozdzielczości, zapewniając doskonałą jakość obrazu i nawet czterokrotnie wyższą wydajność od tradycyjnego renderowania obrazu, a także dużą responsywność, która definiuje ogólne wrażenia w grach.
Technika ta została pokazana po raz pierwszy podczas wydarzenia GeForce® Beyond: Special Broadcast na konferencji GTC, na którym zaprezentowano również karty graficzne GeForce RTX® serii 40 oparte na nowej architekturze NVIDIA Ada Lovelace.
„DLSS to jeden z naszych najlepszych wynalazków, który umożliwił wykorzystanie ray tracingu w czasie rzeczywistym. DLSS 3 to kolejny milowy krok dla graczy i twórców”, powiedział Jensen Huang, założyciel i prezes firmy NVIDIA. „Nasze pionierskie prace nad renderowaniem neuronowym RTX otworzyły nowy wszechświat możliwości, w którym sztuczna inteligencja odgrywa główną rolę w tworzeniu wirtualnych światów”.
DLSS 3 już teraz otrzymuje szerokie wsparcie ze strony branży gier komputerowych. Zapowiedziano ponad 35 gier i aplikacji wykorzystujących tę technikę.
DLSS 3: większa wydajność dzięki sztucznej inteligencji
Połączenie ray tracingu i technik wykorzystujących sztuczną inteligencję zrewolucjonizowało gry wideo, zapewniając jednocześnie radykalną poprawę jakości obrazu wraz z ogromnym wzrostem wydajności — jest to niespotykane osiągnięcie przed premierą kart GeForce RTX.
Wspierana przez rdzenie Tensor czwartej generacji i akcelerator Optical Flow w kartach graficznych GeForce RTX serii 40, DLSS 3 jest najnowszą wersją cieszącej się uznaniem użytkowników techniki Deep Learning Super Sampling, która dodaje nową funkcję o nazwie Optical Multi Frame Generation.
Optical Multi Frame Generation generuje całkowicie nowe klatki, a nie tylko piksele, zapewniając imponujący wzrost wydajności. Akcelerator Optical Flow, wbudowany w architekturę NVIDIA Ada Lovelace, analizuje dwa sekwencyjne obrazy z gry i oblicza dane wektora ruchu dla obiektów i elementów, które pojawiają się w klatce, ale nie są modelowane przez tradycyjne wektory ruchu silnika gry. To radykalnie redukuje wszelkie anomalie obrazu, podczas gdy sztuczna inteligencja renderuje takie elementy jak cząsteczki, odbicia światła, cienie i globalne oświetlenie.
Pary klatek z gry w superrozdzielczości, wraz z wektorami ruchu silnika i przepływu optycznego, są następnie wprowadzane do konwencjonalnej sieci neuronowej, która analizuje dane i automatycznie generuje dodatkową ramkę dla każdej klatki renderowanej przez grę. Połączenie ramek wygenerowanych przez DLSS z ramkami superrozdzielczości DLSS umożliwia technice DLSS 3 rekonstrukcję siedmiu z ośmiu wyświetlanych pikseli za pomocą sztucznej inteligencji, zwiększając liczbę klatek na sekundę nawet czterokrotnie w porównaniu ze scenariuszem bez DLSS.
Ponieważ funkcja DLSS Frame Generation wykonywana jest jako post-proces na GPU, może ona zwiększyć liczbę wyświetlanych klatek na sekundę nawet wtedy, gdy gra jest obciążona przez CPU. W przypadku gier ograniczanych przez CPU, takich jak te, w których fizyka odgrywa dużą rolę lub zawierających duże światy, DLSS 3 pozwala kartom graficznym GeForce RTX serii 40 na renderowanie gry z prędkością nawet dwukrotnie większą niż ta, którą jest w stanie obliczyć CPU.
DLSS 3 wykorzystuje także technikę NVIDIA Reflex, która synchronizuje pracę GPU i CPU, zapewniając optymalną responsywność i niskie opóźnienia systemowe.
Twórcy gier korzystają z DLSS 3. Wkrótce ponad 35 gier i aplikacji wykorzystujących tę technikę
Zapas mocy zapewniany przez DLSS 3 to duża korzyść dla twórców gier, którzy chcą w pełni wyrażać swoją artystyczną wizję. Technika ta trafia do najpopularniejszych na świecie silników gier, takich jak Unity i Unreal Engine.
DLSS 3 uzyskała uznanie wśród wielu czołowych twórców gier i zapowiedziano już ponad 35 gier i aplikacji wspierających tę technikę, w tym:
- A Plague Tale: Requiem
- Atomic Heart
- Black Myth: Wukong
- Bright Memory: Infinite
- Chernobylite
- Conqueror’s Blade
- Cyberpunk 2077
- Dakar Rally
- Deliver Us Mars
- Destroy All Humans! 2 – Reprobed
- Dying Light 2 Stay Human
- F1® 22
- F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch
- Frostbite Engine
- HITMAN 3
- Hogwarts Legacy
- ICARUS
- Jurassic World Evolution 2
- Justice
- Loopmancer
- Marauders
- Microsoft Flight Simulator
- Midnight Ghost Hunt
- Mount & Blade II: Bannerlord
- Naraka Bladepoint
- NVIDIA Omniverse™
- NVIDIA Racer RTX
- PERISH
- Ripout
- S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl
- Scathe
- Sword and Fairy 7
- SYNCED
- The Lord of the Rings: Gollum
- The Witcher 3: Wild Hunt
- THRONE AND LIBERTY
- Tower of Fantasy
- Unity
- Unreal Engine 4 & 5
- Warhammer 40,000: Darktide
Ponieważ DLSS 3 bazuje na technice DLSS 2, to twórcy gier mogą szybko zaimplementować ją w dotychczasowych tytułach, które już wspierają DLSS 2 lub NVIDIA Streamline.
DLSS 3 już od 12 października
Technika DLSS 3 jest wspierana przez karty graficzne GeForce RTX serii 40 i zadebiutuje w środę, 12 października, wraz z premierą kart graficznych GeForce RTX 4090. Więcej informacji dostępnych jest na stronie NVIDIA.com, w tym szczegóły dotyczące kart graficznych GeForce RTX serii 40 oraz techniki NVIDIA DLSS.
Wzmocnione komputery Getac – co docenią w nich Twoi klienci?