Alibaba zainwestuje kolosalne środki w rozwój chmury – w rywalizacji o klientów.
Chiński gigant ecommerce, Alibaba, podał, że zainwestuje 1 miliard dolarów w ciągu najbliższych trzech lat podatkowych, aby wesprzeć swoich klientów korzystających z chmury obliczeniowej. Firma chce ożywić wzrost po historycznym spowolnieniu.
Jak podaje chińska firma w komunikacie wydanym w piątek rano czasu lokalnego, inwestycja składać się ma z „zachęt finansowych i niefinansowych, takich jak finansowanie, rabaty i inicjatywy wejścia na rynek”. Firma poinformowała, że tworzy również program, który pomoże swoim klientom zlokalizować ich potrzeby biznesowe w zakresie przetwarzania w chmurze w zależności od rynku.
Według Gartnera, Alibaba jest trzecim co do wielkości graczem w chmurze, zaraz za Microsoft i Amazon. Chociaż przetwarzanie w chmurze jest obecnie niewielką częścią ogólnej działalności Alibaba, kierownictwo firmy postrzega ją jako kluczowy element przyszłego wzrostu i rentowności.
Alibaba odnotowało jednak bezprecedensowe spowolnienie wzrostu w związku z sytuacją gospodarczą Chin z powodu ograniczeń covidowych, w czasie gdy inne gospodarki już dawno się odblokowały. W okresie od kwietnia do czerwca Alibaba odnotowała pierwszy rekordowy wzrost przychodów. W porównaniu z poprzednim kwartałem spowolnił również wzrost przychodów w działalności związanej z przetwarzaniem w chmurze.
Ogłoszenie inwestycyjne Alibaby mają przynieść także wzmocnienie pozycji firmy i jej usług chmurowych poza Chinami. W ciągu ostatnich kilku lat firma otworzyła nowe centra danych poza Chinami, aby pozyskać klientów na innych rynkach, takich jak Singapur i Tajlandia. Póki co, jednak, jej siła tkwi głównie na rodzimym rynku.