ASUS i Intel podają interesujące dane z rynku.

ASUS, wraz z Intelem, zorganizował pod Warszawą polską edycję wydarzenia Intel Performance Event 2022. Chociaż nowości sprzętowych nie było (trudno, aby pojawiły się teraz, przed startem nowych CPU i GPU), to dowiedzieliśmy się nieco na temat aktualnego rynku laptopów.

Cykl wydarzeń Intel Performace jest organizowany w różnych krajach i ma na celu, we współpracy z producentami OEM, zaprezentowanie możliwości drzemiących w rozwiązaniach Intela dla różnych segmentów rynku mobilnego. Kolej na polską edycję przyszła dość późno, w przeddzień pojawienia się desktopowych CPU 13 gen. Te są wciąż niewiadomą, przynajmniej oficjalnie, zatem wydarzenie pozostało w tematyce dobrze już znanej, 12 generacji. Przedstawiciele obu firm, Intela oraz Asusa, podzielili się jednak zestawem interesujących danych.

O szczegółach rynku laptopów, jego segmentacji i charakterystyce, opowiedziała Anna Kaźmierczak,  Consumer Sales Director w Intel, dla obszaru North East EMEA.

Iwan Besskyi, East EMEA Technical leader w ASUS poinformował nas m.in. o imponującym, 68% udziale w rynku laptopów z ekranami OLED. Firma od pewnego czasu wyraźnie kładzie nacisk na tego typu panele w swoich laptopach, efekt widzimy w statystykach. Jednak, co podkreśla ASUS, zestaw czynników, którymi kierujemy się wybierając laptopy, pozostaje niezmienny od kilku lat, a przedstawia się następująco:

Na każdym z badanych rynków to wydajność była kluczowym czynnikiem wyboru. Oczywiście, każdy może ten termin rozumieć nieco inaczej, odmiennie determinując potrzebną na co dzień moc obliczeniową. Niemniej jednak, w sytuacji gdy wszyscy producenci korzystają z tych samych komponentów, trudno jest zapewnić wyróżniającą się wydajność inaczej niż za pomocą przemyślanego chłodzenia. To właśnie na nim, na rozwoju potencjału w obszarze chłodzenia, skupiła się prezentacja Asusa.
Nie zabrakło też zestawienia, które może być pomocne przy zakupach. Przejście przez cały segment wydajnych, ale cienkich konstrukcji z Windows (z racji niemożności bezpośredniego porównania brak tutaj Apple), pozwala spojrzeć na ten segment rynku nie jak na coś niszowego, ale ważną cześć portfolio.

Wydarzenie Intel Performance Day było w tym roku odrobinę niefortunnie umieszczone w kalendarzu, bo ledwie dzień przed startem Intel Innovation 2022. Niemniej, jak na te warunki, pozostało interesującym.