Amerykański gigant handlu detalicznego wkracza do Metaverse i rozpoczyna sprzedaż w wirtualnym świecie

Począwszy od poniedziałku, Walmart będzie oferował dwa wirtualne doświadczenia na platformie Roblox. Walmart Land będzie zawierał modę, urodę i artykuły rozrywkowe, podczas gdy Walmart’s Universe of Play będzie prezentował zabawki, zapowiedziała firma.

Walmart podąża za takimi firmami jak Nike czy amerykański gigant odzieżowy VF Corp. w staraniach o przyciągnięcie uwagi konsumentów poprzez wirtualne wszechświaty, gdzie elementy wideokonferencji, gier, mediów społecznościowych i e-commerce mieszają się ze sobą. Roblox ma społeczność ponad 52 milionów użytkowników dziennie, a wielu z nich to młodsi użytkownicy, którzy są szczególnie cennym łupem dla korporacji.

„To pierwsza duża inicjatywa, którą mamy w metaverse” – powiedział w wywiadzie William White, szef marketingu Walmart. „Jest to dla nas kolejny krok w docieraniu do naszych klientów w nieoczekiwany sposób”.

Pierwszy ze światów Walmart Land będzie oferował wirtualny sklep, w którym użytkownicy Roblox będą mogli używać odznak i monet zdobytych na platformie Roblox, aby kupić towary dla swoich awatarów. Będzie tam również staroszkolny diabelski młyn, który zaoferuje niesamowity widok na wirtualny świat. W Walmart Land można spodziewać się początkowo doświadczeń podobnych do festiwalu muzycznego, a także zorientowanego na modę House of Style, w którym znajdzie się wirtualna garderoba i ponadwymiarowy tor przeszkód dla kosmetyków. W październiku zostanie dodany koncert motion-capture z występami takich piosenkarzy jak Madison Beer i Kane Brown. Korzystając z przewidzianych atrakcji, będziemy zdobywać specjalne monety i odznaki, które później wymienimy na wirtualne przedmioty dla naszego awatara.

Drugi ze światów Universe of Play ma pozwolić użytkownikom Robloxa odkrywać światy zabawek i zdobywać monety na wirtualne dobra. Będzie oferować gry z produktami i postaciami z Jurassic World, Psi Patrol i innych marek popularnych wśród młodszej widowni.

Środowisko Metaverse rozwija się bardzo dynamicznie, wirtualny świat Nike — Nikeland, został odwiedzony około 21 milionów razy, a VF Vans World około 81 milionów razy. Pokazuje to, że wirtualne światy cieszą się popularnością wśród młodszych użytkowników. Strategia Walmart w metaverse ma polegać na tym, że poprzez wirtualne przedmioty, ma zachęcić konsumentów, do wydania realnych pieniędzy w prawdziwym sklepie Walmart.