Acronis wprowadza inteligencję maszynową i nowy zestaw narzędzi do automatyzacji dla Service Providerów, aby zapewnić lepszą obsługę klientów i ciągłość biznesową.
Firma Acronis skupia się na tym, co najważniejsze, umożliwiając Service Providerom przeznaczanie większej ilości czasu na świadczenie usług, które zapewniają klientom ciągłość pracy – nie muszą już tracić czasu na czynności administracyjne.
Podczas dorocznego Szczytu #CyberFit Acronis, światowy lider w dziedzinie ochrony cybernetycznej, ogłasza dziś wprowadzenie strategicznych aktualizacji w platformie Acronis Cyber Protect Cloud w postaci nowego produktu, Advanced Automation, oraz innowacyjne zmiany, takie jak dodanie inteligencji maszynowej (MI) do rozwiązania Advanced Management.
To rozszerzenie oferty Acronis pomoże Service Providerom zmniejszyć złożoność, skupić się na świadczeniu usług oraz dostarczyć narzędzia zapewniające, że firmy klientów oraz ich systemy, dane i aplikacje działają wydajnie, bezpiecznie i pewnie. Dla Service Providerów i ich klientów bardzo istotne jest posiadanie wglądu w zasoby.
Z badań wynika, że 76% zespołów ds. bezpieczeństwa i IT zmaga się z brakiem wspólnego wglądu w aplikacje i zasoby. Wgląd ten jest niezwykle ważny, aby Service Providerzy mogli zapobiegać nieplanowanym przestojom oraz identyfikować i rozwiązywać pojawiające się problemy IT. Klienci Service Providerów oczekują natomiast szybkiej reakcji i kompleksowego rozwiązania. Przestój jest kosztowny, a Service Providerzy są zobowiązani do przestrzegania umów dotyczących poziomu usług (SLA) ze względu na wpływ na działalność klientów.
Ogłoszenie o aktualizacji produktu Advanced Management, które pojawiło się zaraz po publikacji nowej wersji rozwiązania Acronis Cyber Scripting oznacza, że Service Providerzy będą mieli teraz dostęp do kompleksowego, proaktywnego rozwiązania do zarządzania punktami końcowymi zapewniającego:
- oparte na inteligencji maszynowej zdalne monitorowanie w celu ciągłego wykrywania nieprawidłowości, które jest zautomatyzowane, adaptacyjne i nie wymaga ręcznego ustawiania progu,
- bezpieczne zarządzanie poprawkami przez wycofanie z automatycznych kopii zapasowych w przypadku niepowodzenia poprawki,
- oparte na prognozach monitorowanie stanu dysku wielu różnych producentów,
- kilka udoskonaleń pulpitu zdalnego, które zapewniają wydajność w wolnych sieciach, inicjację zarówno przez użytkownika, jak i administratora, a także obsługę platform dla systemów MacOS i Linux,
- ulepszone zabezpieczenia na zdalnym pulpicie i Cyber Scripting z wykorzystaniem uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA) oraz nowy protokół wykorzystujący dwukierunkowy AES, aby uniemożliwić narzędziom do zarządzania otwieranie nowych luk w zabezpieczeniach.
Te nowe funkcje działają w połączeniu z szerszą platformą Acronis, która obejmuje produkty z zakresu ochrony, tworzenia kopii zapasowych i odzyskiwania po awarii spełniające oczekiwania Service Providerów i ich klientów.
– Jako Service Provider staram się zapewnić moim klientom jak najlepszą obsługę. Liczą przecież na to, że pomogę im zapewnić ciągłość ich działalności. Ale oczywiście nie mam nieograniczonego budżetu na zakup i utrzymywanie wielu różnych produktów do backupu, ochrony i zarządzania – mówi Yves Meier, członek zarządu GMG. – Dzięki Acronis zyskałem w pełni zintegrowane rozwiązanie, które można łatwo wdrożyć. Łatwo się go także nauczyć i łatwo je obsługiwać, co pomaga mi wspierać moich klientów. Co więcej, Acronis Advanced Management umożliwił nam oferowanie bardziej proaktywnej, prewencyjnej ochrony, co zwiększa poziom zadowolenia klientów z naszych usług i sprawia, że mój zespół nie musi przeznaczać mnóstwa czasu na reagowanie na problemy.
Ale ulepszanie narzędzi do zarządzania IT to tylko jedna strona medalu.
Service Providerzy są stale pod presją, aby zapewniać klientom doskonałą obsługę przy jednoczesnym utrzymaniu korzystnych marż w złożonym środowisku usług opartych na zużyciu. Chociaż istnieją narzędzia, które mogą rozwiązać ten problem, wiele z nich jest zbyt skomplikowanych dla Service Providerów, a na niektórych rynkach Service Providerzy w ogóle nie mają dostępu do tego typu produktów.
Taka sytuacja stanowi wyzwanie dla Service Providerów, którzy często ręcznie pobierają raporty i uzgadniają pozycje kontraktowe z personelem, zgłoszeniami i kosztami ogólnymi, a jednocześnie muszą w przejrzysty sposób pokazać na fakturze swoim klientom, jakie usługi zostały dostarczone, w jaki sposób zostały spełnione umowy SLA i dlaczego zafakturowane usługi są dla nich korzystne.
Wraz z nadchodzącą premierą Acronis Advanced Automation, Acronis wprowadza na swoją platformę natywną automatyzację biznesową, aby pomóc Service Providerom, z którymi współpracuje, zintegrować funkcje administracyjne z usługami opartymi na Acronis, takimi jak zarządzanie punktami końcowymi. Do nowych funkcji należą:
- automatyzacja rozliczeń z obsługą usług opartych na zużyciu,
- śledzenie SLA, raportowanie i wydajność zespołu,
- obsługa systemów zgłoszeń,
- automatyczne, szczegółowe śledzenie czasu rozliczanego i nierozliczanego według użytkownika,
- raporty rentowności i operacyjne oraz pulpity nawigacyjne,
- dostępność w wielu językach,
- scentralizowana kontrola i widoczność z konsoli Acronis.
– Przejście na usługi oparte na zużyciu sprawiło, że nasze miesięczne rozliczenia są znacznie bardziej skomplikowane i mogą zawierać błędy. Z tego powodu tracimy bardzo dużo czasu na dokładne rozliczenia dla naszych klientów – powiedział Richard Daemen, założyciel i dyrektor w Daemen ICT. – Przyjrzeliśmy się narzędziom do automatyzacji biznesu, aby rozwiązać te problemy. Niektóre z nich były po prostu zbyt ograniczone, a inne zbyt skomplikowane w porównaniu do naszych obecnych potrzeb. Z niecierpliwością czekamy na możliwość zastosowania tej natywnej integracji narzędzi do automatyzacji biznesu, abyśmy mogli zarządzać naszymi usługami opartymi na produktach Acronis z poziomu jednej konsoli.
Łącząc automatyzację usług zapewnioną przez Acronis Advanced Management i inne rozwiązania Acronis z mocą automatyzacji biznesowej, Service Providerzy będą teraz mogli efektywniej skalować usługi, integrować zgłoszenia pomocy technicznej w celu szybszej reakcji, w przejrzysty sposób pokazywać swoim klientom, które usługi zostały zrealizowane, przeglądać umowy SLA, a następnie sprawdzać wskaźniki wykorzystania zasobów ludzkich oraz zgodność z prognozami wydajności i przychodów, aby zapewnić ciągłe spełnianie oczekiwań klientów oraz utrzymanie korzystnych marż.
Acronis udostępni te nowe produkty i funkcje, począwszy od aktualizacji Advanced Management dla zdalnego pulpitu w grudniu, a monitorowanie oparte na inteligencji maszynowej oraz nowy produkt Advanced Automation pojawią się w I kwartale 2023 roku.