Samsung i Naver łączą siły przeciwko Apple’owi w obszarze płatności

Samsung Pay robi wszystko, aby bronić swojej dominującej pozycji na koreańskim rynku smartfonów, co pomaga utrzymać wysoką sprzedaż telefonów Galaxy. Ponieważ gigant IT Apple prawdopodobnie uruchomi w przyszłym miesiącu usługę płatności mobilnych Apple Pay w Korei, wydaje się, że Samsung Electronics reaguje na ruch rywala, wzmacniając swoją usługę płatności cyfrowych Samsung Pay poprzez strategiczne partnerstwo z internetowym gigantem Naver, podaje “The Korea Herald”. 

 

Samsung ogłosił w poniedziałek, że podpisał umowę partnerską z Naver Financial w celu promowania swojego systemu płatności mobilnych, dzięki czemu płatności cyfrowe będą wygodniejsze dla użytkowników. Samsung wzmocnił swoją obecność w Internecie dzięki sieci Naver Pay, drugiego co do wielkości dostawcy płatności mobilnych w kraju.

 

Uruchomiony w Stanach Zjednoczonych w 2014 r. Apple Pay umożliwia użytkownikom urządzeń Apple’a, w tym iPhone’a i iPada, dokonywanie płatności osobiście bez kart plastikowych. Jest dostępny z wybranymi terminalami wykorzystującymi system komunikacji bliskiego zasięgu lub NFC, protokół bezprzewodowy krótkiego zasięgu. Stał się on drugim najpopularniejszym systemem płatności cyfrowych na całym świecie z transakcjami o łącznej wartości ponad 6 bilionów dolarów w 2021 r., po Visie z płatnościami w okolicach 10 bilionów dolarów. Tymczasem transakcje dokonane za pośrednictwem Samsung Pay wyniosły w tym samym roku 200 miliardów dolarów, wynika z danych badacza rynku Statista. Według danych Mobile Index, Samsung Pay, który opiera się na technologii magnetycznej bezpiecznej transmisji (MST), jest najczęściej używaną aplikacją usług finansowych w Korei z 16 milionami użytkowników w listopadzie.

 

Najnowsza umowa jest uważana za korzystną dla obu firm. Samsung Pay, lider rynku płatności offline, będzie działać w około 550 000 sklepów internetowych na Naver, podczas gdy Naver Pay, gracz nr 1 w płatnościach online, będzie korzystać z rozległych sieci usług offline Samsung Pay. Oczekuje się, że w szczególności Samsung odnotuje duży wzrost liczby użytkowników, biorąc pod uwagę ogromną liczbę (35 milionów) użytkowników Naver Pay.

 

Apple Pay był poza zasięgiem lokalnych użytkowników iPhone’ów ze względu na silną dominację smartfonów Samsung i brak infrastruktury technologicznej do płatności NFC, ale niedawno uzyskał zgodę Komisji Usług Finansowych na wdrożenie usługi. Apple zamierza wprowadzić cyfrowy portfel we współpracy z Hyundai Card, ale data uruchomienia usługi nie została jeszcze ujawniona.

 

Niedawne badanie przeprowadzone przez Vinu Labs wykazało, że odsetek młodych użytkowników Galaxy, którzy chcieli w przyszłości zostać użytkownikami iPhone’a, wzrósł o 10 punktów procentowych do 36 procent. Według firmy badawczej Counterpoint Research, w czwartym kwartale ubiegłego roku Apple zastąpił Samsunga jako czołowego gracza na rynku smartfonów na całym świecie, napędzany wprowadzeniem na rynek serii iPhone 14.

 

Apple odnotował udział w światowym rynku na poziomie 23 procent w okresie wrzesień-grudzień, a następny był Samsung z 19 procentami. Tymczasem inne dane z Counterpoint Research pokazały, że smartfony Samsunga zajęły w trzecim kwartale 83 procent lokalnego rynku smartfonów, podczas gdy Apple tylko 13 procent. Lokalne kręgi branżowe z uwagą obserwują, czy Samsung utrzyma tu swoją pozycję dominującego gracza z usługą płatności cyfrowych nawet po uruchomieniu Apple Pay.