SK Telecom rozszerza swoją obecność na świecie dzięki platformie metaverse ifland
Południowokoreański gigant telekomunikacyjny SK Telecom uruchamia swoją platformę metaverse ifland w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji Południowo-Wschodniej, we współpracy z kilkoma globalnymi telekomami, firma poinformowała w środę.
SKT oświadczyło, że podpisało osobne umowy z niemieckim Deutsche Telekom, amerykańskim T-Mobile, Axiata, która działa w 11 krajach Azji Południowo-Wschodniej, oraz malezyjskim CelcomDigi w sprawie rozszerzenia usługi ifland, na tegorocznych targach Mobile World Congress.
„Dla globalnej ekspansji ifland, główni operatorzy telekomunikacyjni w każdym kraju są bardzo ważnymi partnerami. Będziemy kontynuować współpracę z różnorodnymi globalnymi firmami, aby rozszerzyć zakres naszej usługi metaverse” – powiedział prezes SKT Ryu.
Najnowsze partnerstwo pojawia się po tym, jak koreańska firma uruchomiła ifland w 49 krajach Ameryki Północnej, Europy, Bliskiego Wschodu i Azji w listopadzie.
Ceremonie podpisania zostały przeprowadzone na uboczu największych na świecie targów mobilnych w poniedziałek i wtorek, a kluczowi urzędnicy, w tym SK Square Vice President Park Jung-ho, SKT Chief Executive Officer Ryu Young-sang, Deutsche Telekom CEO Timotheus Hoettges, Axiata Group joint acting CEO Vivek Sood i CelcomDigi CEO Datuk Nawawi, byli obecni. SKT powiedzialo, że dąży do rozszerzenia swojej usługi na więcej użytkowników na całym świecie poprzez nawiązanie partnerstwa z globalnymi operatorami telekomunikacyjnymi, z których każda firma ma ponad 100 milionów abonentów.
SKT będzie współpracować z Deutsche Telekom i T-mobile US do uruchomienia programów pilotażowych, mających na celu wymyślenie bardziej zróżnicowanych usług metaverse np. z Deutsche Telekom w celu opracowania nowych wirtualnych przestrzeni niemieckich miast i awatarów dla rynku niemieckiego, prowadząc usługę pilotażową przez trzy miesiące od początku drugiego kwartału tego roku, kiedy to firma planuje wprowadzić ifland w języku niemieckim. Z Axiata, SKT zgodziła się współpracować nad rozszerzeniem usługi ifland, aby połączyć ją z innymi usługami Axiata, a także zbadać nowe pozycje biznesowe oparte na technologii sztucznej inteligencji, podała spółka. Axiata ma około 200 milionów użytkowników w całej Azji Południowej i Południowo-Wschodniej, w tym w Malezji, Indonezji, Kambodży i Bangladeszu. Z CelcomDigi, telkom będzie dążył do wprowadzenia usługi ifland do większej liczby użytkowników w Malezji i poszukiwania nowych możliwości biznesowych.
SKT po raz pierwszy uruchomiło ifland, platformę metaverse z wirtualnymi przestrzeniami i awatarami, w Korei Południowej w lipcu 2021 roku.