Indonezja chce przyciągnąć inwestycje z branży pojazdów elektrycznych
Indonezja przygotowuje zachęty w celu zwiększenia sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) w ramach wysiłków na rzecz szybkiego przyciągnięcia inwestycji firm takich jak Tesla, powiedział w poniedziałek Luhut Pandjaitan, minister koordynujący ds. gospodarki morskiej i inwestycji.
Program motywacyjny ma objąć sprzedaż 200 000 motocykli elektrycznych i 35 900 samochodów elektrycznych, powiedział minister przemysłu Agus Gumiwang Kartasasmita. Dodał, że pokryje on również konwersję 50 000 motocykli z silnikami spalinowymi.
Jak podaje Reuters, dwaj ministrowie, którzy przemawiali na konferencji prasowej, nie ujawnili budżetu przeznaczonego na program, ale powiedzieli, że 7 milionów rupii (457,82 USD) zostanie wypłaconych producentom i detalistom za każdy sprzedany nowy motocykl i za każdy przerobiony na rower elektryczny.
Urzędnicy starali się przyciągnąć inwestycje od producentów samochodów elektrycznych, takich jak Tesla i chiński BYD Auto. Południowokoreańskie firmy LG i Hyundai rozpoczęły budowę zakładów zajmujących się montażem akumulatorów i samochodów elektrycznych w kraju Azji Południowo-Wschodniej. Agus powiedział, że firmy kwalifikujące się do programu motywacyjnego muszą mieć fabrykę w Indonezji i spełniać określone lokalne wymagania dotyczące treści.
Indonezja chce rozwijać krajowe zakłady produkcyjne pojazdów elektrycznych, aby wykorzystać swoje bogate rezerwy niklu, materiału ważnego przy produkcji akumulatorów.
Zapytany o rozmowy z Teslą, Luhut powiedział, że planuje rozmawiać z amerykańskim producentem samochodów w najbliższych dniach. Tesla ogłosiła w zeszłym tygodniu, że zbuduje nową „gigafabrykę” w Meksyku, co rodzi pytania, czy zainwestuje w podobny obiekt w Azji.
Luhut rozwiał wątpliwości i powiedział, że zakład w Meksyku będzie obsługiwał rynek północnoamerykański, dodając, że wierzy, że Tesla planuje podobne zaangażować się w Azji. „Czy będzie to Indonezja, zobaczymy” – powiedział. – Finalizujemy negocjacje z dwoma dużymi światowymi producentami samochodów. Mamy nadzieję, że ta nowa polityka znacznie wzmocni naszą pozycję. Jeśli nie damy (zachęt), nie przyjdą do nas”.