Microsoft wprowadza AI do oprogramowania Microsoft 365

Po pojawieniu się najsłynniejszego na świecie narzędzia AI, ChatGPT, w wyszukiwarce Bing, Microsoft ujawnił swoje plany wykorzystania tej samej technologii do poprawy produktywności w miejscu pracy, wprowadzając Microsoft 365 Copilot.

Copilot jest napędzany przez ten sam rodzaj AI opartej na podpowiedziach, który napędza ChatGPT – co oznacza, że za pomocą pisemnej instrukcji o długości mniejszej niż jedno zdanie, Microsoft 365 może napisać całe e-maile i raporty za użytkownika.

Informacja została przekazana podczas wirtualnego spotkania prasowego, które odbyło się 16 marca za pośrednictwem LinkedIn, przez prezesa Microsoftu Satyę Nadellę i wiceprezesa firmy Jareda Spataro. Po zachwyceniu się postępem technologicznym w dziedzinie informatyki, który ułatwił nam życie, takim jak wideokonferencje i narzędzia do współpracy, Nadella zauważył, że po raz pierwszy w historii AI jest teraz w centrum produktu, a nie tylko zasila go zza kulis. W świetle tego, wezwał również do jej odpowiedzialnego wykorzystania.

Następnie Spataro przejął stery, by przedstawić sekcję o potrzebie tych zmian i „ponownego odkrycia duszy pracy”. Następnie zaprezentował nowe narzędzie, wyjaśniając, że działa ono dzięki połączeniu dużych modeli językowych (LLM), danych poszczególnych osób oraz aplikacji Microsoft 365, z których ludzie korzystają na co dzień.

Stwierdził również, że ponieważ narzędzie produktywności jest zbudowane na zasadach bezpieczeństwa, zgodności, prywatności i odpowiedzialnej AI, jest bezpieczne i odpowiednie do użytku w przedsiębiorstwach.

Następny punkt prezentacji został, przedstawiony przez Sumita Chauhana, wiceprezesa firmy, pokazał on, jak Copilot pozwala użytkownikom dodawać własne elementy do dokumentacji, a nawet prosić Copilota o jej uściślenie. Copilot może również oszczędzić użytkownikom czas i „wyzwolić kreatywność w pracy”, oferując szkice treści w stylu poprzednich dokumentów i inteligentnie czerpać z istniejących dokumentów OneNote, aby nie pracować od zera, a także potencjalnie wymagać mniejszego wkładu od użytkowników.

Chauhan ostrzegł jednak, że nadal wymagana jest weryfikacja przez człowieka przed, powiedzmy, wysłaniem danych końcowych do klientów, ale mimo to zauważył możliwości oszczędzania czasu.

Ponadto Copilot może analizować arkusze kalkulacyjne Excela pod kątem trendów, skracać je do krótkich zestawień, aby uzyskać więcej informacji. Może nawet błyskawicznie generować wykresy z informacji.

Oczywiście to nie wszystkie zastosowania możliwe dla usługi Copilota, możliwości jest jeszcze więcej, poprawa kodu, monitorowanie spotkań, łączenie wątków z komunikatorów.

Microsoft jest bardzo dumny ze swojej implementacji AI w pakiecie Microsoft 365, ale jak sam podkreśla ich model sztucznej inteligencji, nie jest nie omylny, dlatego przed wysłaniem treści trzeba je dokładnie sprawdzić, czy wszystko jest zrobione lub napisane poprawnie.