LinkedIn rozpoczyna korzystanie z AI do pisania lepszych profili użytkowników i opisów stanowisk pracy
LinkedIn wprowadza usługi AI, aby pomóc użytkownikom w ulepszaniu ich profili, a rekruterom w pisaniu lepszych opisów stanowisk bez wykonywania dodatkowej pracy.
Tomer Cohen, dyrektor ds. produktów w LinkedIn, poinformował za pośrednictwem TechCrunch, że dwa modele językowe GPT firmy OpenAI, które są wykorzystywane w ChatGPT, zostały zintegrowane z biznesową siecią społecznościową.
W przypadku profili na LinkedIn, subskrybentom Premium zaoferowane zostanie nowe narzędzie napędzane GPT-4, które tworzy sugestie, co należy napisać w sekcjach About i Headline. Sugerowany tekst zostanie sformułowany z wykorzystaniem „najważniejszych umiejętności i doświadczeń” wymienionych w profilu, ale uda się zachować „unikalny głos i styl”. Każdy opracowany tekst można oczywiście edytować, zanim trafi na stronę.
Dla rekruterów LinkedIn udostępnia narzędzie do tworzenia opisów stanowisk zasilane GPT-3.5. Wymaga ono podania podstawowych informacji, w tym nazwy stanowiska, nazwy firmy, rodzaju miejsca pracy, typu stanowiska i lokalizacji, a następnie generuje opis stanowiska.
Możliwe jest ulepszenie stworzonego opisu poprzez wybranie osoby z sieci LinkedIn, która ma podobne umiejętności do tych wymaganych na danym stanowisku. AI weźmie te nowe informacje pod uwagę podczas generowania swojej kolejnej sugestii dotyczącej opisu.
Według Hari Srinivasana, wiceprezesa ds. produktu w LinkedIn, narzędzie do tworzenia opisów stanowisk zostanie wdrożone globalnie przed końcem 2023 roku, ale na razie jest testowane w języku angielskim wśród ograniczonej liczby osób zamieszczających oferty pracy w USA, Indiach, Wielkiej Brytanii, Kanadzie i Australii.