Korea Południowa: 15 miliardów dolarów przeznaczone na wsparcie zaawansowanych technologii akumulatorów
Rząd Korei Południowej i jej największe firmy produkujące baterie planują wspólnie zainwestować 20 bilionów wonów (15,1 miliarda dolarów) do 2030 roku w rozwój zaawansowanych technologii akumulatorów, w tym akumulatorów półprzewodnikowych – tak poinformowało w czwartek ministerstwo przemysłu.
Jak informuje Reuters, w Korei Południowej działa trzech z pięciu największych na świecie producentów baterii do pojazdów elektrycznych (EV): LG Energy Solution Ltd (LGES), Samsung SDI Co Ltd i SK On. Trio wspólnie kontroluje ponad jedną czwartą światowego rynku akumulatorów do pojazdów elektrycznych i zaopatruje głównych producentów samochodów, w tym Tesla Inc, Volkswagen AG, General Motors Co i Ford Motor Co.
Ministerstwo powiedziało, że trzy firmy zajmujące się bateriami zbudują pilotażowe zakłady produkcyjne w Korei Południowej, które będą służyć jako ich centra innowacji produktowych i produkcyjnych. Zakłady będą wykorzystywane do testowania i wytwarzania zaawansowanych produktów, takich jak akumulatory półprzewodnikowe, akumulatory cylindryczne 4680 i akumulatory bezkobaltowe, zanim rozpocznie się masowa produkcja z zagranicznych zakładów produkcyjnych.
„Wspólna inwestycja pozwoli Korei Południowej rozpocząć komercyjną produkcję akumulatorów półprzewodnikowych przed innymi” – napisano w oświadczeniu ministerstwa.
Producenci akumulatorów do pojazdów elektrycznych ścigają się, aby opracować nowe technologie, które obiecują większy zasięg jazdy, większą gęstość energii i większe bezpieczeństwo niż konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe.Ministerstwo przemysłu poinformowało, że dzięki tej inwestycji Korea Południowa zamierzała czterokrotnie zwiększyć krajowe zdolności produkcyjne materiałów katodowych i potroić eksport sprzętu związanego z produkcją baterii. Plan pojawia się po tym, jak rząd na początku tego miesiąca ogłosił plan wsparcia finansowego w wysokości 7 bilionów wonów dla krajowych producentów baterii, którzy chcą zainwestować w infrastrukturę w Ameryce Północnej, aby pomóc im poradzić sobie z amerykańską ustawą o redukcji inflacji.
Na początku tego miesiąca Departament Skarbu USA ujawnił surowsze przepisy podatkowe dotyczące pojazdów elektrycznych mające na celu uniezależnienie Stanów Zjednoczonych od Chin w zakresie łańcuchów dostaw pojazdów elektrycznych. Amerykańska ustawa o redukcji inflacji wymaga, aby 50% wartości komponentów baterii zostało wyprodukowanych lub zmontowanych w Ameryce Północnej, aby kwalifikować się do kredytu w wysokości 3750 USD, a 40% wartości krytycznych minerałów pochodzących ze Stanów Zjednoczonych lub partnera wolnego handlu również na kredyt w kwocie 3750 USD. Zgodnie z najnowszymi przepisami 16 modeli pojazdów elektrycznych kwalifikuje się teraz do pełnej lub częściowej ulgi podatkowej, w oparciu o nowe progi, które wymagają, aby określony procent części akumulatorów i minerałów pochodził z kwalifikującego się kraju.
Według analizy przeprowadzonej przez biuro maklerskie Korea Investment & Securities, prawie 80% pojazdów elektrycznych, które kwalifikują się do federalnych ulg podatkowych w USA wykorzystuje baterie trzech głównych producentów ogniw w Korei Południowej.
Chiński gigant akumulatorowy CATL zaprezentował w środę akumulator ze skondensowanej materii, którego masową produkcję ma nadzieję rozpocząć jeszcze w tym roku. Wiodący na świecie producent akumulatorów powiedział w zeszłym miesiącu, że trudno jest opracować technologicznie wykonalny i konkurencyjny produkt oparty na akumulatorach półprzewodnikowych – w technologii, nad którą pracują również japońska Toyota Motor Corp i niemiecki Volkswagen.