Golden Sand Bank dzięki rozwiązaniom IBM w chmurze – IBM Bank in the Box, stworzy platformę finansową nowej generacji dla klientów krajowych i zagranicznych.

Instytucja finansowa Golden Sand Bank, wspólnie z IBM pracuje nad uruchomieniem nowego, w pełni cyfrowego banku, aby zapewnić swoim klientom zupełnie nowe doświadczenia wynikające z dostępnych zdalnie usług bankowych. Opierając rozwiązanie o usługę Bank-in-a-Box oferowaną z chmury IBM, zarówno IBM jak i Golden Sand Bank zakładają uruchomienie i udostępnienie w pełni funkcjonalnego banku składającego się z systemu centralnego, wielofunkcyjnego front-end oraz całkowicie cyfrowej warstwy procesów biznesowych w ciągu sześciu miesięcy.

 

Zmieniające status quo najnowsze technologie mobilne połączone z zaawansowaną analityką danych tworzą nowe modele relacji w biznesie, wprowadzając rewolucje w świecie finansów. Wzrost gospodarczy w ostatnim dziesięcioleciu zbiegł się z pojawieniem nowej, pełnej energii klasy średniej w wielu rejonach świata. Inwestorzy i przedsiębiorcy na całym świecie częściej szukają dostępnych od ręki rozwiązań finansowych pozwalających łączyć biznes na różnych rynkach niż okazji do wizyty w oddziale banku. W tym poszukiwaniu muszą od nowa wymyślić, jak powinien wyglądać ich własny biznes, uznając potrzebę przyjęcia dostępnych na rynku innowacji. Nowe pokolenie klientów coraz chętniej poznaje funkcjonalności najnowszych rozwiązań, dzieląc się swoimi doświadczeniami.

 

W odpowiedzi na ten trend Golden Sand Bank zaprojektował mobilną platformę finansową nowej generacji.

 

„Jesteśmy globalnym cyfrowym bankiem, i jednocześnie platformą do zarządzania majątkiem, a naszą grupą docelową są samodzielni klienci High-Net-Worth Individuals, obywatele zdigitalizowanego świata. Nie tylko odległość od nich i odmienne strefy czasowe stanowiły dla nas ogromne wyzwanie – mówi Sławomir Lachowski, prezes Golden Sand Banku. – Potrzebowaliśmy globalnej infrastruktury, którą dodatkowo łatwo dostosować do wymagań stawianych przez krajowych regulatorów. IBM dysponował idealnym dla nas rozwiązaniem – dodaje.”

 

Współpracując z IBM, Golden Sand Bank będzie wyznaczać nowe kierunki rozwoju na globalnym rynku usług finansowych, oferując m.in dostęp do inwestycji kapitałowych, zarządzania transakcjami kartowymi czy funduszami.

 

IBM Bank-in-a-Box to chmurowe rozwiązanie, które pozwoli uruchomić dla Golden Sand Bank w pełni funkcjonalny system centralny wspierający działanie całkowicie cyfrowego banku budowanego w oparciu o ideę “mobile first”. Wszystkie dostarczane przez IBM usługi mają charakter „IT as a service” oraz są skalowalne, co było jednym z podstawowych wymagań Golden Sand Banku. Rozwiązanie jest oparte o cloud data centers IBM mieszczące się w Londynie i Amsterdamie, jak również w ramach oferty Global Shared Infrastructure, w Błoniach niedaleko Warszawy. Dzięki takiemu rozwiązaniu, koszty usług IT są uzależnione od liczby obsługiwanych kont klientów, których im jest więcej, tym niższa jest cena za utrzymanie pojedynczego konta.

 

„Dla organizacji planującej uruchomienie nowego banku dotychczas największym wyzwaniem był czas wdrożenia, który wynosił od 18 do 24 miesięcy. Biorąc pod uwagę tempo zmian zachodzących obecnie na rynku to zdecydowanie za długo – twierdzi Artur Wróblewski, Global Technology Services leader w IBM Polska. Rozwiązanie Bank-in-a-Box opiera się na kilku podstawowych modelach bankowych, które są odpowiednio kształtowane i dostrajane w trakcie projektu, dzięki czemu nasza firma pozwala uruchomić kompleksowy system centralny do obsługi finansowej klientów w zdecydowanie krótszym czasie.”

 

IBM Bank-in-a-Box jest przygotowany do spełnienia wymagań nakładanych na banki zarówno przez krajowych regulatorów, jak i przez Unię Europejską (m.in. RODO). Dzięki zgodności z regulacjami UE, a także niezwykłej elastyczności rozwiązania, Bank-in-a-Box może być wdrażany w obrębie europejskiego systemu prawnego i poza nim.

 

Golden Sand Bank wykorzystuje infrastrukturę i usługi IBM, jak również oprogramowanie biznesowe Asseco Poland, Partnera Biznesowego IBM. Wdrożenie znajduje się w fazie uruchomienia produkcyjnego.