Zrównoważony rozwój istotnym trendem – wskazuje najnowsze badanie rynku druku
Badanie Quocirca Channel Sustainability Study 2023 ujawniło, że kanał związany z drukiem podejmuje kroki w celu wdrożenia strategii zrównoważonego rozwoju, a 71% firm twierdzi, że posiada jakąś strategię zrównoważonego rozwoju firmy.
Autorzy badania szacują, że 12% przychodów kanału druku pochodzi ze sprzedaży opartej na zrównoważonym rozwoju, oraz , że do 2025 r. udział ten wzrośnie do 22%. Firmy dystrybucyjne jasno określają potencjał, jaki widzą w sprzedaży opartej na zrównoważonym rozwoju, przy rosnącym popycie ze strony klientów. Dominującym czynnikiem napędzającym inicjatywy zrównoważonego rozwoju w kanale jest spełnianie oczekiwań klientów (tak uważa 52% respondentów), przy czym jedna czwarta jest napędzana potrzebą zróżnicowania produktów i usług (25%), a taki sam odsetek twierdzi, że ich celem jest odblokowanie nowych możliwości zarobkowych. Ponad dwie trzecie (69%) partnerów dystrybucyjnych twierdzi, że klienci wykazują duże lub umiarkowane zainteresowanie zrównoważonymi ofertami.
Ankieta była przeprowadzona wśród 114 firm dystrybucyjnych, w tym dostawców MPS, sprzedawców sprzętu biurowego, resellerów i dealerów IT. Według autorów raportu, branża wykazuje odporność na trudne okoliczności, a 53% firm odnotowało wzrost przychodów w ubiegłym roku. Jednak ponieważ 51% spodziewa się spadku liczby wydruków w nadchodzącym roku, partnerzy dystrybucyjni muszą proaktywnie nadać priorytet zrównoważonym działaniom, zarówno poprzez przyjrzenie się własnym praktykom w zakresie zrównoważonego rozwoju, jak i zapewnienie wsparcia i wskazówek klientom.
Respondenci szacują obecnie, że średnio 12% przychodów ze sprzedaży kanałów pochodzi ze sprzedaży opartej na zrównoważonym rozwoju, ale spodziewają się, że do 2025 r. ten odsetek wzrośnie do 22%. Wyniki pokazują, że firmy dystrybucyjne mają jasność co do potencjału, jaki widzą w sprzedaży opartej na zrównoważonym rozwoju , wraz z rosnącym zapotrzebowaniem klientów.
Mimo to tylko jedna czwarta (24%) posiada już certyfikacje związane ze zrównoważonym rozwojem (np. BCorp, ISO14001 lub CDP). Podobny odsetek (25%) pracuje nad uzyskaniem takich certyfikacji, pozostawiając połowę w tyle w zakresie certyfikacji zrównoważonego rozwoju.