X Elona Muska planuje usunąć nagłówki z linków do artykułów informacyjnych
Elon Musk naciska na zmianę sposobu wyświetlania linków do wiadomości na swojej platformie mediów społecznościowych X, dawniej zwanej Twitterem, co może potencjalnie osłabić zdolność wydawców wiadomości do przyciągania odbiorców.
Jak podaje Reuters, X planuje usunąć nagłówek i tekst, zachowując jedynie główny obraz z linków do artykułów informacyjnych udostępnianych na platformie, Musk poinformował w poście późnym wieczorem.
Obecnie linki do wiadomości pojawiają się na osi czasu użytkowników w postaci „kart” wraz z obrazem, adresem źródłowym i skróconym nagłówkiem. Takie opakowanie pomaga przyciągać kliknięcia i pomaga wydawcom zdobywać czytelników. W przypadku skróconych linków użytkownicy mogą napisać tekst do swoich postów i ostatecznie rozważyć usługę premium X, która umożliwia zamieszczenie pojedynczego postu o długości do 25 000 znaków.
Wraz ze zmianami Musk przedstawia X jako bardziej odpowiednią platformę dla twórców treści. Subskrybenci premium mogą teraz publikować dłuższe filmy, ich posty są wyświetlane wyżej, a także otrzymują obniżkę sprzedaży reklam.
“Fortune” jako pierwsze medium poinformowała o tej wiadomości w poniedziałek, powołując się na źródło, które utrzymuje, że posunięcie to zostało narzucone bezpośrednio przez Muska.
To posunięcie jest prawdopodobnie próbą Muska, aby nakłonić użytkowników do spędzania większej ilości czasu w X i nakłonić ich do wybrania usługi subskrypcji, aby uzyskać więcej informacji. Nie jest jasne, jak to posunięcie wpłynie na reklamodawców na platformie, która według Muska w lipcu miała 540 milionów użytkowników miesięcznie.