Jednostka Verizon zapłaci 4 mln USD kary w ramach rozstrzygnięcia roszczeń związanych z cyberbezpieczeństwem
Departament Sprawiedliwości USA podał, że Verizon Business Network Services, jednostka giganta telekomunikacyjnego, zgodziła się zapłacić 4,1 miliona dolarów w celu zadośćuczynienia zarzutom USA związanym z nieprzestrzeganiem wymaganych standardów cyberbezpieczeństwa.
Jak informuje Reuters, Verizon oświadczył, że w 2020 roku „aktywnie zidentyfikował i ujawnił” General Services Administration potencjalny problem z zarządzaną usługą bezpieczeństwa, którą sprzedaje niektórym agencjom rządu federalnego. Dodał, że potencjalny problem w żadnym momencie nie skutkował naruszeniem bezpieczeństwa lub danych.
Ugoda ma zadośćuczynić zarzutom, że usługa Verizon, która zapewnia agencjom federalnym bezpieczne połączenia internetowe i inne sieci zewnętrzne, nie spełniła w pełni trzech wymaganych kontroli cyberbezpieczeństwa przewidzianych w umowach na lata 2017-2021.
W ugodzie nie określono żadnej odpowiedzialności. Departament przyznał Verizonowi i innym podmiotom zasługę w zakresie porozumień z wykonawcami rządowymi, które „ujawniają niewłaściwe postępowanie, współpracują podczas toczących się dochodzeń i podejmują środki zaradcze, a wszystko to jest niezwykle ważne dla ochrony narodu przed zagrożeniami cybernetycznymi”.
„Kiedy wykonawcy rządowi nie przestrzegają wymaganych standardów cyberbezpieczeństwa, mogą zagrozić bezpieczeństwu wrażliwych informacji rządowych i systemów informatycznych” – stwierdził w oświadczeniu zastępca prokuratora generalnego Michael Granston.