Spotify zamierza użyć sztucznej inteligencji Google’a do dostosowywania podcastów i rekomendacji audiobooków 

W czwartek Spotify rozszerzyło współpracę z Google Cloud, aby korzystać z dużych modeli językowych (LLM), które pomagają identyfikować wzorce słuchania podcastów i audiobooków przez użytkownika, a następnie sugerować dostosowane do jego potrzeb rekomendacje. 

Pierwotnie Spotify wdrożył sztuczną inteligencję dekadę wcześniej i wykorzystywał wtedy do tworzenia algorytmów rekomendacji muzyki. Reuters informuje, że szwedzka firma zamierza teraz wykorzystać LLM do odtworzenia tego zabiegu w swoich treściach innych niż muzyczne, takich jak podcasty i audiobooki.

Gigant strumieniowego przesyłania muzyki chce zwiększyć swoje zyski, rozszerzając gamę formatów generujących przychody, takich jak podcasty i audiobooki.

„Ewolucji naszej technologii towarzyszyło zaangażowanie Google Cloud w budowanie najlepszej możliwej platformy do działania naszych produktów i wprowadzanie dalszych innowacji dzięki pojawiającym się możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji” – powiedział Gustav Söderström, dyrektor ds. produktów i technologii Spotify.

Linie LLM oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT firmy OpenAI i Google Bard, są szkolone na ogromnej ilości danych w celu generowania tekstu i innej treści. Google Cloud, którego właścicielem jest Alphabet, ma kilka LLM, takich jak PaLM 2, Codey, Imagen i Chirp, które są przeszkolone w zakresie tekstu, kodów, obrazów, dźwięku i wideo.

Dzięki rozszerzonemu partnerstwu z Google Spotify bada również wykorzystanie LLM w celu zapewnienia bezpieczniejszego słuchania i identyfikacji potencjalnie szkodliwych treści.

„AB Możliwości i Rozwój 2023 to doskonała okazja by spotkać się, porozmawiać o najnowszych trendach, podzielić się doświadczeniami i zbudować nowe relacje” – podkreśliła Patrycja Gawarecka, AB S.A.