Duże amerykańskie firmy zwiększają wydatki na reklamę na Instagramie po rezygnacji z usług X 

Według firmy Sensor Tower duże amerykańskie podmioty, w tym Walt Disney i Comcast, zwiększyły wydatki na reklamę na Instagramie po wstrzymaniu reklam na X w zeszłym miesiącu, gdy marketerzy uciekają z platformy mediów społecznościowych należącej do Elona Muska z powodu treści antysemickich. 

We wtorek Bloomberg News podał, że X jest na dobrej drodze do znacznego spadku przychodów z reklam w tym roku do około 2,5 miliarda dolarów.

Jak wynika z danych Sensor Tower, Disney i Comcast zwiększyły swoje wydatki w USA na aplikację należącą do Meta odpowiednio o 40% i około 6% w ciągu dwóch tygodni od 20 listopada. Tymczasem Paramount potroił swoje wydatki na Snapchacie.

Dane Sensor Tower pokazały, że 51 ze 100 największych reklamodawców w USA korzystających z X od października ubiegłego roku, kiedy Musk kupił platformę, zaprzestało wydatków na reklamę od listopada 2023 r. Od czasu wykupu platforma odnotowała również 16% spadek liczby aktywnych użytkowników w miesiącu, chociaż zaangażowanie użytkowników pozostało stabilne – twierdzi firma zajmująca się badaniem rynku.

Liczby podkreślają wyzwanie, przed jakim stoi Musk, który pod koniec listopada wygłosił pełną obraźliwych sformułowań tyradę pod adresem reklamodawców, którzy porzucili platformę X, znaną wcześniej jako Twitter. Miliarder był swiadkiem, jak kilku reklamodawców opuściło X po tym, jak poparł antysemicki post, w którym fałszywie twierdzono, że członkowie społeczności żydowskiej podsycają nienawiść do białych ludzi.

Organizatorzy ISE 2024 zapowiadają największe wydarzenie w historii