Google będzie testować nową funkcję ograniczającą wykorzystanie przez reklamodawców plików cookie 

Firma Google poinformowała w czwartek, że rozpocznie testowanie nowej funkcji w swojej przeglądarce Chrome w ramach planu zakazu plików cookie innych firm wykorzystywanych przez reklamodawców do śledzenia konsumentów.

Pliki cookie to specjalne pliki, które pozwalają witrynom internetowym i reklamodawcom identyfikować poszczególnych internautów i śledzić ich zwyczaje przeglądania.

Jak podaje Reuters Google planuje całkowicie wycofać korzystanie z plików cookie stron trzecich w drugiej połowie 2024 r.

Gigant wyszukiwania ma zamiar wdrożyć od 4 stycznia funkcję o nazwie Tracking Protection dla 1% użytkowników przeglądarki Chrome na całym świecie, która domyślnie ograniczy śledzenie w wielu witrynach.

Reklamodawcy twierdzą, że utrata plików cookie w najpopularniejszej przeglądarce na świecie ograniczy ich zdolność do gromadzenia informacji w celu personalizacji reklam i uzależni je od baz danych użytkowników Google’a.

Dlatego Google podkreśla, że harmonogram zależy od uwzględnienia zastrzeżeń antymonopolowych zgłoszonych przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA). CMA bada plan Google dotyczący ograniczenia obsługi niektórych plików cookie w przeglądarce Chrome, ponieważ organ nadzorczy obawia się, że utrudni to konkurencję w reklamie cyfrowej, a także będzie miał na oku największy segment zarabiania pieniędzy, czyli reklamę.

Szefowa Unii Europejskiej ds. prawa antymonopolowego Margrethe Vestager powiedziała w czerwcu, że dochodzenie agencji w sprawie wprowadzenia przez Google’a narzędzi do blokowania plików cookies stron trzecich w ramach inicjatywy firmy „Privacy Sandbox” będzie kontynuowane.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft