ALSO zwiększa swoje cele w perspektywie krótko- i średnioterminowej
Według sprawozdania finansowego, Also Holding odnotowało w Polsce blisko 1,4 mld euro przychodów w 2023 r. Ten wynik dał naszemu krajowi 2 miejsce wśród rynków, na których prosperuje firma; w samej Europie jest ich ponad 30, a globalnie aż 144.
Mimo iż grupa odnotowała w tej materii 21% spadek w porównaniu z zeszłym rokiem (1,77 mld euro), nie przeszkodziło jej to w podniesieniu swoich celów w krótko- i średnioterminowych.
Also doświadczyło spadku sprzedaży w ubiegłym roku na całym świecie. Według firmy zadecydowało o tym kilka czynników, takich jak niechęć do zakupów w kontekście niepewności geopolitycznej (zwłaszcza w Niemczech i Polsce) oraz optymalizacja struktury klientów w celu ograniczenia ryzyk. W konsekwencji w porównaniu do 2022, sprzedaż w 2023 roku spadła o 1,4 mld euro, a EBITA nieco chybiła celu (265 do 305 milionów euro).
Marża brutto w 2023 r. była równa 6,3 proc. wobec 5,7 proc. w 2022 r., a marża operacyjna EBITDA 2,3 proc. w 2023 r. (to wzrost o 15 proc.). Z kolei marża zysku netto wyniosła 1,1 proc. w 2023 r. wobec 1,2 proc. w 2022 r. Wskaźnik ROCE (Return on Capital Employed) zwiększył się z 22,4 proc. w 2022 r. do 25,7 proc. w roku ubiegłym.
Grupa zapowiedziała też nowe, zwiększone cele. W 2024 roku będzie to osiągnięcie ROCE na poziomie >25 procent (+25%), natomiast w latach 2026-2028 EBITDA o wartości 350-450 mln euro i ROCE >30 procent (+50%).
Zarząd zaproponował akcjonariuszom podwyższenie dywidendy do 4,80 CHF (+4,3 proc.), w oparciu o świetne, jak ocenia grupa, perspektywach na przyszłość. Warto nadmienić, że jest to dwunaste podbicie z rzędu.