AT&T ostrzega przed trudnościami związanymi z usługami satelitarnymi

Podczas gdy technologia i model biznesowy usług satelitarnych poczyniły znaczne postępy, uruchomienie wystarczającej liczby satelitów w celu zaspokojenia potrzeb w zakresie zasięgu „nie jest dla osób o słabym sercu”, ostrzegł JR Wilson, wiceprezes ds. strategii i planowania wież w AT&T.

„To nadal bardzo kapitałochłonny biznes, który wiąże się z dużym ryzykiem. Koszty finansowe są wygórowane, aby uruchomić system, a następnie musisz mieć produkt rynkowy, który generuje popyt ze strony klientów, aby zaspokoić uzasadnienie biznesowe”.

Firma, która niedawno dołączyła do Google, Rakuten Mobile i Vodafone Group, aby zainwestować do 206,5 miliona dolarów w satelitarnego dostawcę usług szerokopasmowych AST SpaceMobile, testuje usługę z jednym satelitą na orbicie.

„To była faza szeroko zakrojonych testów i mamy wiele nowości w branży w zakresie połączeń głosowych, transmisji danych, a także połączeń wideo 5G. Oczekujemy, że AST SpaceMobile wystrzeli kolejne pięć satelitów w pierwszej połowie 2024 roku. Tak więc w tym roku będziemy mieli do czynienia z większą liczbą testów i opracowywaniem ram komercyjnych, z którymi zamierzamy wejść na rynek” – powiedział Wilson.

Dodał także, że spodziewałby się komercyjnego startu przedsięwzięcia w 2025 roku, ale nie jest w stanie podać dokładnej daty. Podczas gdy AT&T zamierza uruchomić tę usługę tylko w Stanach Zjednoczonych, AST SpaceMobile uważa, że będzie to wymagało około 45 satelitów, a 90 będzie potrzebnych do globalnego zasięgu.