Sieć hoteli Marriott od lat wyznaczające standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych, wybiera rozwiązania SMART TV oraz SMART Signage firmy SAMSUNG.

Sieć hoteli Marriott od lat wyznacza standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych. Nie inaczej jest w przypadku warszawskiego obiektu koncernu zlokalizowanego w budynku Centrum LIM w ścisłym centrum stolicy. W tym roku hotel dokonał gruntownej modernizacji swoich rozwiązań telewizyjnych instalując nowy system telewizji cyfrowej i wyposażając wszystkie pokoje w wysokiej klasy telewizory SMART firmy Samsung.

 

Warszawski hotel Marriott powstał w 1989 roku i był jednym z symboli zachodniego luksusu. Przez prawie 30 lat wyznaczał standardy w obszarze świadczenia usług hotelowych w Polsce, a w jego pokojach gościły takie osobistości, jak Barack Obama, Bill Clinton czy Michael Jackson. Obiekt ma 523 pokoje i 21 sal konferencyjnych, a na jego najwyższym piętrze znajduje się koktajl bar „Panorama Sky Bar”, który oferuje jeden z najwyższych punktów widokowych na Warszawę dostępnych publicznie.

 

Nowa telewizja – nowe możliwości

Rosnące wymagania gości i szybko rozwijająca się technologia audiowizualna sprawia, że hotele muszą na bieżąco inwestować w rozwiązania techniczne, które poprawiają komfort i zapewnią wysoki prestiż obiektu. W przypadku warszawskiego Marriotta zmiana wynikała dodatkowo z potrzeby spełniania wymogów określonych przez centralę firmy, które związane były z ujednoliceniem całego systemu na wzór pozostałych obiektów Marriott na całym świecie. W drodze przetargu hotel zdecydował się na wybór telewizorów SMART firmy Samsung, natomiast system IPTV do zarządzania nimi dostarczyła firma OTRUM. Hotel wyposażył wszystkie pokoje hotelowe w telewizory Samsung HG55EE690 o wielkości 55 cali oraz pokój prezydencki w telewizor HG65EE690 o przekątnej 65 cali. Łącznie zostało dostarczonych 585 urządzeń.

 

Z dopuszczonych do przetargu dostawców, telewizory od Samsung okazały się najlepsze pod względem jakości obrazu, szybkości przełączania kanałów i dodatkowych funkcji ważnych z punktu gości hotelowych, a więc i samego hotelu. – mówi Michał Bordewicz Key Account Manager w Samsung Polska

 

Cyfrowo i w HD

Poprzednie telewizory zainstalowane w hotelu Marriott przystosowane były do odbioru sygnału za pośrednictwem kabli koncentrycznych coax, które pamiętały jeszcze czasy budowy obiektu. Nowy cyfrowy standard wymagał przebudowy całej infrastruktury i oparcie jej o system telewizji IPTV, który wykorzystuje IP i sieć LAN.

 

Sama instalacja telewizorów nastąpiła dopiero po wcześniejszym przygotowaniu infrastruktury technicznej i trwała około 2 miesięcy. Oprócz montażu urządzeń trzeba było skonfigurować cały system do zarządzania, który obejmuje m.in. strony informacyjne o hotelu, SPA czy 4 barach i restauracjach. System, oprócz wyświetlania programów telewizyjnych, pozwala na emisję indywidualnych  komunikatów powitalnych, informacji o rachunku, przylotach i odlotach z lotniska „Okęcie” czy o pogodzie. Do telewizorów podłączony jest również Chromecast, który jest jednym z elementów wymaganych przez centralę Marriott. Pozwala on na bezprzewodową łączność z telewizorem i umożliwia uruchomienie popularnych wypożyczalni internetowych oferujących filmy i seriale. System jest cały czas rozwijany.

 

W niedalekiej przyszłości planujemy dodać funkcję „Express Check-Out, która umożliwia wymeldowanie się z pokoju bez konieczności wizyty w recepcji czy „Room Service” do zamawiania jedzenia – dodaje Tomasz Jaroszewicz.

 

Korzyści nie tylko dla gości

Korzyści dla gości hotelowych to oprócz bardzo wysokiej jakości obrazu, funkcje dodatkowe takie jak telewizyjny room service czy możliwość wymeldowania się z poziomu urządzenia. Gości zadowoli również szybsze uruchamianie się telewizorów i płynne przełączanie się między kilkudziesięcioma dostępnymi kanałami. Do urządzeń można podłączyć się za pomocą HDMI, Bluetootha lub Chromecasta. Telewizor ma także radio internetowe i oferuje dostęp do serwisów wideo takich jak YouTube czy Vimeo. Sygnał Full HD przekazywany bezpośrednio z satelity gwarantuje, że goście mogą cieszyć się najwyższą jakością obrazu i dźwięku. Technologia wykorzystana w telewizorach Samsung pomaga także chronić informacje w myśl rozporządzenia RODO. Przesyłanie danych jest szyfrowane przez protokół Samsung Lynk DRM, a aplikacje nie zapamiętują danych wrażliwych i resetują informacje o ostatniej sesji po każdym wyłączeniu telewizora.

 

Nowy system i współpracujące z nim telewizory dają także wiele korzyści ekipie technicznej odpowiedzialnej za obsługę systemu telewizyjnego. Wymiana wszystkich telewizorów na urządzenia pozbawione  set-top boxów sprawia, że obsługa ma jedno urządzenie mniej do serwisowania co ogranicza koszty eksploatacji. – Telewizory SMART od Samsunga nie mają boxów, a w przypadku wymiany telewizora, wystarczy tylko wstawić nowy egzemplarz i podpiąć go do sieci. – dodaje Marek Michalik, dyrektor działu IT w Marriott Warszawa.

 

Zastosowanie telewizorów SMART i sieci IP pozwala także na łatwą wymianę całego systemu do zarządzania siecią TV. Hotel w przypadku potrzeby zmiany dostawcy rozwiązania nie musi się obawiać o to, że nowe telewizory nie będą z nimi kompatybilne. Na plus trzeba zaliczyć także usługę serwisową Samsunga, która działa w opcji door-to-door, dzięki czemu wszystkie naprawy wykonywane są w miejscu instalacji, co dla działu technicznego jest znacznie wygodniejszym rozwiązaniem i minimalizuje kwestie związane z transportem i demontażem urządzeń.

 

W najbliższym czasie, warszawski Marriott planuje także instalację profesjonalnych urządzeń SMART Signage od Samsunga we wszystkich 14-stu strefach wspólnych takich jak lobby czy restauracje.