Epson w Muzeum Książąt Czartoryskich: dzięki Digigraphie powstaną reprodukcje w jakości stosowanej przez najznamienitsze galerie i muzea sztuki takie jak Luwr.

Technologia Digigraphie firmy Epson powstała z myślą o zastosowaniach w galeriach oraz muzeach sztuki. Pozwala ona na zachowanie najwyższych standardów cyfrowej reprodukcji, które gwarantują nieporównywalną z innymi rozwiązaniami jakość oraz trwałość. Co więcej, jeśli dzieło powstało w oparciu o dokładne określone kryteria, jego wartość potwierdzana jest znakiem jakości Digigraphie Collection – jest to jednocześnie gwarant, że reprodukcja zachowa początkową jakość kolorystyczną na sto lat.

 

 

“Digigraphie jest odpowiedzią techniki na upływ czasu. By skutecznie zachować obraz dla przyszłych pokoleń, jedynym sposobem jest jego utrwalenie na papierze. Nie mamy przecież pewności, jakie formaty graficzne obowiązywać będą za kilka dekad, a autorski system Epson Digigraphie jest w stanie utrwalić dzieło na setki lat, będąc później punktem odniesienia dla muzeów, galerii i kolekcjonerów sztuki. Co więcej, prawdziwy obraz ma realną wartość wyłącznie na papierze a nie na wyświetlaczu” – mówi Grzegorz Mencfel z Epson.

 

 

Głównym elementem systemu jest wielkoformatowa drukarka fotograficzna Epson SureColor SC-P9000 Spectro. Urządzenie zapewnia odwzorowanie kolorów Pantone na poziomie 98 proc. i jest wyposażone w 10 atramentów pigmentowych UltraChrome HDX. Za zachowanie najwyższej precyzji odpowiedzialna jest głowica drukująca PrecisionCore z funkcją automatycznej kontroli dysz. Z kolei oprogramowanie Mirage Digigraphie steruje samym procesem druku, umożliwiając kontrolę jakości wydruków i poprawność działania całego systemu.