VMware – Chcesz odnieść sukces na rynku IT? Zacznij sprzedawać chmury hybrydowe, trzykrotnie szybciej wprowadzają innowacje i realizują strategię cyfrowego biznesu.

W czasach cyfrowej transformacji przed inwestycjami w środowiska wielochmurowe nie ma ucieczki. Im przedsiębiorstwa szybciej to zrozumieją, tym lepiej dla nich. Według badań Dell EMC, firmy które wdrożyły chmury hybrydowe, trzykrotnie szybciej wprowadzają innowacje i realizują strategię cyfrowego biznesu. Biznes, który chmur się boi, pozostaje z kolei daleko w tyle. Z pomocą przychodzą jednak dostawcy technologii i ich partnerzy.   

 

Per aspera ad nubes – przez trud do chmur

Choć analizy Dell EMC powinny motywować firmy do działania, wielochmurowy krajobraz w Europie nie wygląda na razie obiecująco. Według IDC, mniej niż 10 proc. europejskich organizacji postawiło na rozwój i wdrożenie, dojrzałych środowisk IT opartych na kilku chmurach obliczeniowych. Eksperci amerykańskiej firmy VMware przekonują jednak, że wiele biznesów w wprawdzie inwestuje w różne chmury, ale zapomina często przy tym o modernizacji posiadanych już tradycyjnych centrów danych. W efekcie, implementacja chmury obliczeniowej w firmach na Starym Kontynencie nie wpisują się w szerszą strategię przedsiębiorstw, a brak operacyjnej standaryzacji pozbawia je głównych zalet rozwiązania – elastyczności i skalowalności.

 

„Dzieje się tak dlatego, że nie ma jednej chmury idealnej do wszystkiego – o czym firmy zapominają. Cloud computing to narzędzie, które daje dostęp do aplikacji i danych niezależnie od urządzenia. Często jednak firmy działają na różnych sprzęcie, w różnych środowiskach, które spełniają rożne cele. Wraz z ich rozwojem działy IT muszą zatem nieustannie walczyć o zachowanie jednolitości, by firma mogła spełniać wymogi, a inwestycja w chmury w pełni się zwróciła. Bez takiego podejścia nic nie zadziała tak jak powinno.” – tłumaczy Louise Ostrom, wiceprezes ds. sieci i bezpieczeństwa w firmie VMware, region EMEA.

 

W poszukiwaniu zaginionych talentów

Adaptację chmur w firmach utrudnia fakt, że w wielu krajach nadal brakuje odpowiednich kadr. Deficyt specjalistów, którzy mogą umożliwić cyfrową transformację jest dla wielu przedsiębiorców wręcz paraliżujący. Obecnie tylko w polskiej branży IT brakuje przynajmniej 50 tys. pracowników, a pracodawcy często zatrudniają każdego kto wykazuje chęć nauki. Poszukiwania konkretnych specjalistów np. od wdrożeń chmur obliczeniowych to jednak trudniejsze zadanie, które pochłania czas i pieniądze, bez gwarancji, że proces się uda.

 

„Dla biznesu to ogromne wyzwanie, ale dla licznych dostawców rozwiązań IT jednocześnie ogromna szansa. Ich rola jako pomostu pomiędzy przedsiębiorcami, a firmami cloudowymi rośnie coraz szybciej. Zapewniają doświadczenie i niezbędne ręce do pracy, by sprostać dzisiejszym wymaganiom rynku. Dostawcy chmurowi, którzy umożliwiają partnerom technologicznym zarabianie pieniędzy na ich technologii, zachęcają do zwiększenia tej sprzedaży. Taki model to klucz do szerokiej adaptacji chmur.” – komentuje Carl Brooks, analityk ds. rynku usług hostingowych i rozwiązań IT w firmie 451 Research.

 

Jak zarabiać na chmurze?

Eksperci nie mają oczywiście złudzeń – by odnieść sukces na cloudowym rynku partnerzy dostawców technologicznych muszą wykazać się nie lada wiedzą i doświadczeniem w realizacji strategii chmurowych.

 

„Muszą po prostu wiedzieć jaką chmurę wybrać pod kątem danego biznesu. To oznacza konieczność współpracy z tymi dostawcami, którzy posiadają rozwiązania zgodne z oczekiwaniami klientów końcowych. W VMware, by nie zostać w tyle za dynamicznie zmieniającym się rynkiem, rozwinęliśmy usługę VMware Cloud on AWS, a także ogłosiliśmy rozszerzenie naszego programu VMware Cloud Provider Platform. Chcemy umożliwić naszym partnerom sprawne budowanie środowisk hybrydowych i dostarczanie nowych, zróżnicowanych usług klientom.” – komentuje Louise Ostrom.

 

VMware tłumaczy, że wprowadzone w ostatnich miesiącach innowacje nastawione są przede wszystkim na modernizację usług chmurowych i rozwój strategii wielochmurowych. Ogromną rolę odegrała jednak społeczność partnerska.

 

„To efekt dialogu i wieloletniej współpracy z naszymi partnerami technologicznymi. Są oni kluczowi dla podejmowanych działań. Stanowią łącznik z klientem finalnym i pomagają nam zrozumieć czego tak naprawdę firmy potrzebują, by w pełni wykorzystać możliwości jakie dają dzisiejsze, cyfrowe czasy i sprostać oczekiwaniom klientów – komentuje Louise Ostrom. Zarówno duże, jak i małe firmy IT znajdują się pod nieustanną presją, by dostarczać ludziom wysokiej jakości produkty, bazujące na elastycznych technologiach. Modernizacja posiadanych już systemów i aplikacji lub dostarczenie nowych w chmurach, bywa jednak zadaniem trudnym. Partnerstwo z VMware pozwala naszym  klientom sprostać rynkowym wyzwaniom i zmaksymalizować zysk z wdrożenia środowisk wielochmurowych, dostarczonych jako usługa.” – dodaje Peter FitzGibbon, wiceprezes i dyrektor generalny w firmie Rackspace, współpracującej z VMware.

 

Gartner uważa, że do 2022 roku 28 proc. wydatków w działach IT będzie przeznaczonych na technologie chmurowe m.in. aplikacje udostępnianie w modelu oprogramowanie jako usługa (software as a service) i rozwiązania hybrydowe. Potwierdzają to także analizy Forrester’a – już ponad 89 proc. firm na świecie korzysta z co najmniej dwóch chmur obliczeniowych, a 74 proc. z nich przyznaje, że używało lub używa aktualnie co najmniej trzech chmur publicznych.