Technologie przyszłości takie jak Big Data, Internet of Things (IoT) i technologie sensoryczne będą miały w tym roku największy wpływ na pracowników – wynika z badania firmy Panasonic.

Big Data, Internet of Things (IoT) i technologie sensoryczne będą miały w tym roku największy wpływ na pracowników mobilnych i wykorzystywane przez nich urządzenia – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Panasonic.

 

Osoby odpowiedzialne za zakup rozwiązań IT dla firm zostały poproszone o wskazanie trendów technologicznych, które w najbliższych miesiącach będą najistotniejsze z punktu widzenia pracowników mobilnych. Ankietowani najczęściej wymieniali Big Data (52%), IoT (51%) oraz technologie sensoryczne (41%), np. czujniki atmosferyczne, temperatury i biologiczne. Czynniki motywujące do wdrożenia nowych technologii to przed wszystkim chęć zwiększenia produktywności, usprawnienia procesów biznesowych i ograniczenia kosztów.

 

Nabywcy urządzeń mobilnych uznali, że najbardziej na nowych technologiach skorzystają działy IT. W drugiej kolejności wskazywano kadrę zarządzającą, która powinna czerpać korzyści przede wszystkim z Big Data, IoT i technologii ubieralnych (smartwatche itp.). Rzeczywistość wirtualna wg ankietowanych sprawdzi się w sprzedaży, a drony w działach logistycznych. Z kolei zespoły R&D skorzystają głównie na rozszerzonej rzeczywistości, technologiach sensorycznych, rozwiązaniu blockchain i sztucznej inteligencji.

 

Aby pracownicy mogli w pełni korzystać z najnowszych technologii firmy muszą dostosować do zmian wykorzystywane przez nich urządzenia. W obszarze sprzętu IT kupujący uznali, że kluczowe są poprawa bezpieczeństwa urządzeń i danych (43%), większa moc obliczeniowa (35%), lepsza pamięć (31%) oraz funkcje komunikacyjne zapewniające szybszy przesył danych (31%) .

 

W perspektywie najbliższych 5 lat respondenci przewidują, że pracownicy mobilni zaczną korzystać ze składanych tabletów. 29 proc. uważa, że do pracy w terenie i obsługi najnowszych technologii konieczne będą wzmocnione notebooki i tablety. Jednak równie duża grupa ankietowanych (30 proc.) sądzi, że wystarczą standardowe urządzenia.

 

„Mimo pojawiania się na rynku kolejnych nowinek technologicznych w środowisku biznesowym kluczowe pozostaje wdrożenie znanych już rozwiązań, takich jak Big Data, IoT czy technologie sensoryczne. Sądzę, że wraz z upowszechnianiem się tych trendów w firmach, zbliżamy się do ery edge computing, co oznacza, że coraz większa moc obliczeniowa będzie wymagana na krańcach sieci i tam gromadzone będą dane. A zatem to urządzenia mobilne będą służyć do zbierania, analizy i przekazywania danych, świadczenia usług oraz zwiększania produktywności – mówi Jan Kaempfer, General Manager ds. Marketingu w Panasonic Computer Product Solutions.Wyniki badań potwierdzają, że strategia obrana przez Panasonic jest słuszna. Chcemy dalej rozwijać wzmocnione urządzenia komputerowe, które zapewnią jeszcze większą wydajność, lepszą łączność, szereg zintegrowanych aplikacji, takich jak czujniki i jednocześnie będą gwarantować pełne bezpieczeństwo firmom i ich danym.”

 

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Opinion Matters na zlecenie Panasonic. W ankiecie udział wzięło 250 osób zajmujących się zakupem technologii dla firm w Wielkiej Brytanii.

 

Cały dokument pt. „Technologie przyszłości i ich wpływ na pracowników mobilnych” można pobrać ze strony:

https://business.panasonic.co.uk/computer-product/future-technologies-and-the-impact-on-mobile-workforces-and-their-devices-2.