Citrix tworzy nowe standardy zaangażowania pracowników i produktywności, nowe funkcje zostały zaprezentowane na konferencji Citrix Synergy w Atlancie.

Pracując na codzień korzystamy z wielu różnych aplikacji i technologii. Ich mnogość powoduje, że środowiska IT są dość skomplikowane i efektywność działań pracowników często ulega obniżeniu. Rok temu Citrix wprowadził rozwiązania pozwalające na stworzenie cyfrowej przestrzeni pracy, która upraszcza ją i organizuje. Obecnie, dzięki dołączeniu inteligentnych funkcji nowej generacji będzie możliwe stworzenie ujednoliconych i kontekstowych form pracy zwiększających efektywność pracowników, bez względu na stosowane przez nich urządzenia, czy połączenia sieciowe. Nowe funkcje zostały zaprezentowane na konferencji Citrix Synergy, która w tym tygodniu odbywa się w USA w Atlancie.

 

Ograniczanie złożoności

Każda praca wymaga odpowiednich narzędzi. Problem w tym, że większość z nas ma ich zbyt wiele do dyspozycji, co utrudnia identyfikację tych właściwych. „Obecnie ludzie pracują średnio na 11 różnych aplikacjach dziennie. Większość ich funkcji nie jest w pełni wykorzystywana. To sprawia, że zadania są trudniejsze do wykonania, gdyż pracownicy spędzają zbyt wiele czasu – blisko 10 godzin tygodniowo – szukając potrzebnych informacji. Złożoność środowisk IT utrudnia codzienną pracę zawodową prowadząc tym samym do obniżenia poziomu produktywności pracowników.” – powiedział PJ Hough, Chief Product Officer w Citrix.

Citrix® Workspace™ pozwala na zunifikowany dostęp do wszystkich, preferowanych przez pracowników aplikacji i treści, w tym do ponad 150 gotowych aplikacji dla przedsiębiorstw, takich jak Salesforce, Workday, SAP Ariba i SAP Concur, ServiceNow, Microsoft Outlook i G Suite. Ponadto planowana integracja z najpopularniejszymi dostawcami usług zarządzania tożsamością i dostępem takimi jak Okta, Ping, Radius i GoogleID w połączeniu z funkcjami bezpieczeństwa zawartymi w Citrix Workspace, umożliwi bezpieczniejsze dostarczanie tych aplikacji, niż gdyby miały one działać natywnie.

 

Nowe podejście

Według Forrester Research, Inc., „Poprawa wydajności w miejscu pracy jest najistotniejszym czynnikiem w strategii technologicznej, motywacji pracowników, satysfakcji klientów i zwiększenia wyników finansowych.” (Transform The Employee Experience To Drive Business Performance, Executive Overview: The Employee Experience Playbook, 12 luty, 2018).

Wprowadzenie uczenia maszynowego w Citrix Workspace pozwala firmom podnieść standardy pracy dla pracowników, nie tylko lepiej organizując i usprawniając ich działania, ale także czyniąc środowisko pracy bardziej inteligentnym. Ponadto, korzystając z ponad 100 mikroaplikacji, które są już fabrycznie skonfigurowane dla popularnych usług, Citrix Workspace może automatycznie ustalać priorytety, które umożliwiają pracownikom wykonywanie pracy szybciej i wydajniej. Pracownicy mogą automatycznie otrzymywać priorytetowe informacje i alerty o zadaniach do wykonania na telefon, tablet lub komputer.

 

Praca bez ograniczeń

Dziennie większość osób pracuje średnio w czterech lokalizacjach. Korzystając z urządzeń stale przełączamy się między e-mailami, dokumentami, tekstami, tweetami czy wiadomościami. Narzędzia, których używamy, muszą podążać za nami i dostosowywać się do środowiska, w którym pracujemy.

Citrix Workspace zapewnia płynną pracę wg indywidualnych prefencji użytkowników np. co do stosowanych urządzeń. Dzięki nowej integracji z najczęściej używanymi narzędziami do współpracy, takimi jak Microsoft Teams i Slack, treść może być dostarczana pracownikom w jednym stałym strumieniu, co eliminuje konieczność zmiany kontekstu.

Ponadto, wirtualna instancja urządzenia Citrix SD-WAN, która wkrótce będzie dostępna w Google Cloud Marketplace i zwiększona integracja Citrix ADC z Google Cloud Platform (GCP), Kubernetes, usługami sieciowymi z architekturą Istio i narzędziami CNCF o otwartym kodzie źródłowym, pomoże dostarczać użytkownikom spójne i niezawodne w działaniu aplikacje bez względu na lokalizację, z której pracują.

 

 

Zarządzane desktopy jako usługa

Dzięki planowanej ofercie DaaS Citrix, wspólnie z partnerami, ułatwi działom IT dostarczanie jednolitego, bezpiecznego środowiska pracy w chmurze, z którego pracownicy mogą uzyskać dostęp do swoich komputerów stacjonarnych, aplikacji SaaS, usług w chmurze, plików, aplikacji biurowych w chmurze i zasobów korporacyjnych. Początkowo rozwiązanie będzie dostępne na platformie Microsoft Azure.

 

Większe bezpieczeństwo przestrzeni roboczej

Dogłębna znajomość urządzeń użytkownika, zachowań w zakresie dostępu do zasobów oraz inteligentnych możliwości leżących u podstaw Citrix Analytics, pozwala zrównoważyć zapotrzebowanie na elastyczność rozwiązania z potrzebą utrzymania bezpiecznego środowiska i dynamicznie stosować zasady bezpieczeństwa bez szkody dla doświadczeń użytkowników. Rozwiązanie zapewnia również pełne rejestrowanie naruszeń bezpieczeństwa, które mogą być monitorowane przez ekspertów ds. bezpieczeństwa i eksportowane do innych platform analitycznych poprzez zaplanowaną integrację z rozwiązaniami Splunk.

 

Uwaga na złośliwe oprogramowanie

Lista aplikacji SaaS, aplikacji internetowych i mobilnych, działających w ramach przeciętnej organizacji i urządzeń stosowanych do uzyskania dostępu do nich stale rośnie. Firmy są coraz bardziej narażone na ataki systemowe i kradzież danych. By pomóc im się bronić, Citrix udostępnił nowe funkcje, które chronią aplikacje i treści dostarczane w ramach cyfrowej przestrzeni pracy przed wieloma zagrożeniami złośliwego oprogramowania, w tym keyloggowaniem i przechwytywaniem ekranu/ filmowaniem sesji. Nowe funkcje zapewniają bezpieczeństwo punktów końcowych i przeglądarek dla wszystkich połączeń z rozwiązaniem Citrix® Virtual Apps i Desktops™ zarówno z urządzeń osobistych jak i zarządzanych oraz chronią wszystkie działania wykonywane w Citrix Workspace™.

Ponad połowa całego ruchu internetowego jest napędzana przez BOTy, które mogą negatywnie wpłynąć na doświadczenia użytkowników i spowolnić transakcje biznesowe. Nowe, oparte na analizie zachowań możliwości wykrywania BOT’ów, które będą dostępne w ramach rozwiązania Citrix ADC pozwolą firmom łagodzić ataki, takie jak np. password spraying czy ograniczać utratę danych. Dodatkowo, dzięki planowanym udoskonaleniom Citrix Analytics Machine Learning (ML) firmy będą mogły wykrywać problemy z wydajnością poprzez monitoring opóźnień sieci czy łatwą identyfikację grup użytkowników borykających się ze słabą wydajnością i podejmować odpowiednie działania w celu poprawy sytuacji.

 

Jeden obraz

Citrix zintegrował wskaźniki ryzyka oraz spis użytkowników i obiektów z Microsoft’s Graph Security API do Citrix Analytics. Dzięki temu administratorzy ds. bezpieczeństwa mają teraz ujednolicony obraz informacji o zagrożeniach w swoich rozwiązaniach Citrix i Microsoft, co pozwoli im zwiększyć spectrum i dokładność sygnałów oraz podjąć działania w celu ich ograniczenia.