Komputronik, jedna z czołowych marek na polskim rynku zajmująca się sprzedażą sprzętu IT, stawia na rozwój salonów partnerskich.

Grupa Komputronik oferuje kompleksowe rozwiązania dla klienta indywidualnego oraz firm obejmujące sprzedaż produktów z wielu kategorii, a także doradztwo, usługi finansowe, zaawansowany serwis oraz wszechstronną obsługę przedsiębiorstw i instytucji. Oprócz własnego sklepu internetowego i sieci sklepów stawia także na rozwój salonów partnerskich. O ich przyszłości opowiada Marzena Sawicka-Szparag, dyrektor Sprzedaży do Partnerów Handlowych firmy Komputronik.

 

Komputronik to jedna z czołowych marek na polskim rynku zajmująca się sprzedażą sprzętu IT. Oprócz własnego sklepu internetowego oraz rozbudowanej sieci salonów własnych współpracuje także z zewnętrznymi partnerami. Na czym polega ta współpraca?

Współpraca z Salonami Partnerskimi opiera się na filozofii win-win. Z jednej strony dajemy możliwość zaopatrywania sklepów w najnowszy sprzęt w atrakcyjnych cenach oraz szereg korzyści poza cenowych takich jak szkolenia czy programy lojalnościowe. Z drugiej strony rozbudowujemy naszą sieć sprzedaży o kolejne punkty. Ten model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem, dlatego jest jednym ze strategicznych celów Grupy Komputronik.

 

Jak duża jest sieć salonów partnerskich Komputronik?

Obecnie posiadamy rozwiniętą sieć 120 salonów partnerskich, razem z własnymi salonami i agencyjnymi to ponad 200 punktów. Jesteśmy obecni we wszystkich największych miastach w Polsce oraz praktycznie w każdym powiecie. Stale poszerzamy też sieć salonów partnerskich.

 

Co trzeba zrobić, żeby zostać Salonem Partnerskim?

To bardzo proste. Wystarczy posiadać własny lokal i prowadzić aktywną sprzedaż. O statusie Salonu Partnerskiego decyduje wielkość miesięcznych obrotów jakie dany sklep generuje z naszą firmą. Nasz program partnerski daje szereg benefitów, m.in. system premiowy uzależniony od poziomu zakupów. Oprócz tego mamy także program lojalnościowy, w którym szczególną uwagę zwracamy na wsparcie marketingowe.

 

Czy status Salonu Partnerskiego jest równoznaczny z byciem salonem Komputronik?

Nie, nie jest to równoznaczne. Część Salonów Partnerskich z czasem staje się salonami agencyjnymi Komputronik. O takiej zmianie decyduje wiele czynników, m.in.: lokalizacja, potencjał rynku, wielkość obrotów i chęć ścisłej współpracy z nami. Nasi Partnerzy w swoich salonach mogą korzystać z naszych materiałów marketingowych i brandingowych czy też urządzać je według naszych wskazówek. To wszystko pomaga im w zwiększaniu sprzedaży i generowaniu większego zysku. Niedawno zaproponowaliśmy Partnerom bycie punktem odbioru naszych zamówień internetowych. Spotkało się to z bardzo dużym entuzjazmem. Z jednej strony jako Komputronik zwiększyliśmy sieć odbioru zamówień, a z drugiej dajemy szansę na pozyskanie nowych klientów Partnerom.

 

Marzena Sawicka-Szparag, dyrektor Sprzedaży do Partnerów Handlowych firmy Komputronik

 

Jakie jeszcze korzyści otrzymują Wasi partnerzy dzięki współpracy z marką Komputronik?

Oprócz wspomnianych wcześniej programów premiowych i lojalnościowych, przede wszystkim dzielimy się z nimi naszą wiedzą i doświadczeniem, dajemy poczucie bezpieczeństwa i wspieramy sprzedaż, co ostatecznie przekłada się na osiąganie przez nich większych zysków. Partnerzy mogą korzystać z uproszczonej procedury przyznawania limitów, wydłużonego terminu płatności czy możliwości zwrotu towaru. Przeprowadzamy dla nich także szkolenia produktowe, a ich salony pojawiają się na liście punktów odbioru na stronie www.komputronik.pl.

 

W jaki sposób komunikujecie się salonami partnerskimi?

Z Partnerami jesteśmy w stałym kontakcie. Każdy z nich ma swojego opiekuna handlowego oraz wsparcie marketingowe z naszej strony. Wykorzystujemy też szereg narzędzi, takich jak: ankiety, badania, mailingi. Dzięki temu możemy na bieżąco reagować i dostosowywać naszą ofertę do ich potrzeb. Największą wartością jest jednak dedykowana platforma internetowa, która służy do składania zamówień, ale jest też doskonałym narzędziem wspierającym biznes. W ostatnich dniach została ona odświeżona i zyskała nowe funkcjonalności.

 

Do czego ma służyć to narzędzie i co jest jego wyróżnikiem?

Pracując nad nową platformą mocno opieraliśmy się na sugestiach Partnerów. W pierwszej kolejności chcieliśmy poznać ich potrzeby, tak by móc sprostać ich oczekiwaniom. Następnie przeanalizowaliśmy dotychczasową wersję, dopracowaliśmy to co było użyteczne i wprowadziliśmy szereg nowości. Odświeżona platforma to przede wszystkim nowy layout, który jest intuicyjny i pozwala w łatwy i szybki sposób dokonywać zamówień. Użytkownicy mogą korzystać z precyzyjnej i szybkiej wyszukiwarki produktów, intuicyjnej ścieżki zakupowej, pełnej wersji mobilnej. Mogą oni też korzystać z naszej wiedzy w postaci poradników i szkoleń online. Nowa platforma zachowała też najwyższe standardy bezpieczeństwa, przejrzysty system zarządzania uprawnieniami oraz system zamówień i faktur. Logując się do nowej strony użytkownicy mają także dostęp do wszystkich promocji i okazji.

 

Jaki sprzęt najczęściej zamawiają u Was partnerzy?

Nasi Partnerzy mogą korzystać z całej oferty Komputronik, czyli z ponad 100 tysięcy produktów. Najczęściej zamawiają u nas laptopy, komputery stacjonarne, telefony i smartfony oraz komponenty IT. Zachęcamy ich do wprowadzania w salonach wysokomarżowych kategorii, takich jak: Dom i Ogród czy Uroda i Dziecko. Na każdym kroku jesteśmy dla nich równorzędnym partnerem, który służy wsparciem i pomaga w osiąganiu większych zysków.

 

Jakie stawiacie sobie cele na nadchodzące miesiące?

Rozwój naszej sieci Salonów Partnerskich to jeden ze strategicznych celów, dlatego przez najbliższe miesiące będziemy kontynuować działania w zakresie pozyskiwania nowych Partnerów. Jednocześnie będziemy wsłuchiwać się w potrzeby naszych dotychczasowych Partnerów i na bieżąco na nie reagować.