Komputronik, jedna z czołowych marek na polskim rynku zajmująca się sprzedażą sprzętu IT, stawia na rozwój salonów partnerskich.
Grupa Komputronik oferuje kompleksowe rozwiązania dla klienta indywidualnego oraz firm obejmujące sprzedaż produktów z wielu kategorii, a także doradztwo, usługi finansowe, zaawansowany serwis oraz wszechstronną obsługę przedsiębiorstw i instytucji. Oprócz własnego sklepu internetowego i sieci sklepów stawia także na rozwój salonów partnerskich. O ich przyszłości opowiada Marzena Sawicka-Szparag, dyrektor Sprzedaży do Partnerów Handlowych firmy Komputronik.
Komputronik to jedna z czołowych marek na polskim rynku zajmująca się sprzedażą sprzętu IT. Oprócz własnego sklepu internetowego oraz rozbudowanej sieci salonów własnych współpracuje także z zewnętrznymi partnerami. Na czym polega ta współpraca?
– Współpraca z Salonami Partnerskimi opiera się na filozofii win-win. Z jednej strony dajemy możliwość zaopatrywania sklepów w najnowszy sprzęt w atrakcyjnych cenach oraz szereg korzyści poza cenowych takich jak szkolenia czy programy lojalnościowe. Z drugiej strony rozbudowujemy naszą sieć sprzedaży o kolejne punkty. Ten model współpracy cieszy się rosnącym zainteresowaniem, dlatego jest jednym ze strategicznych celów Grupy Komputronik.
Jak duża jest sieć salonów partnerskich Komputronik?
– Obecnie posiadamy rozwiniętą sieć 120 salonów partnerskich, razem z własnymi salonami i agencyjnymi to ponad 200 punktów. Jesteśmy obecni we wszystkich największych miastach w Polsce oraz praktycznie w każdym powiecie. Stale poszerzamy też sieć salonów partnerskich.
Co trzeba zrobić, żeby zostać Salonem Partnerskim?
– To bardzo proste. Wystarczy posiadać własny lokal i prowadzić aktywną sprzedaż. O statusie Salonu Partnerskiego decyduje wielkość miesięcznych obrotów jakie dany sklep generuje z naszą firmą. Nasz program partnerski daje szereg benefitów, m.in. system premiowy uzależniony od poziomu zakupów. Oprócz tego mamy także program lojalnościowy, w którym szczególną uwagę zwracamy na wsparcie marketingowe.
Czy status Salonu Partnerskiego jest równoznaczny z byciem salonem Komputronik?
– Nie, nie jest to równoznaczne. Część Salonów Partnerskich z czasem staje się salonami agencyjnymi Komputronik. O takiej zmianie decyduje wiele czynników, m.in.: lokalizacja, potencjał rynku, wielkość obrotów i chęć ścisłej współpracy z nami. Nasi Partnerzy w swoich salonach mogą korzystać z naszych materiałów marketingowych i brandingowych czy też urządzać je według naszych wskazówek. To wszystko pomaga im w zwiększaniu sprzedaży i generowaniu większego zysku. Niedawno zaproponowaliśmy Partnerom bycie punktem odbioru naszych zamówień internetowych. Spotkało się to z bardzo dużym entuzjazmem. Z jednej strony jako Komputronik zwiększyliśmy sieć odbioru zamówień, a z drugiej dajemy szansę na pozyskanie nowych klientów Partnerom.
Marzena Sawicka-Szparag, dyrektor Sprzedaży do Partnerów Handlowych firmy Komputronik
Jakie jeszcze korzyści otrzymują Wasi partnerzy dzięki współpracy z marką Komputronik?
– Oprócz wspomnianych wcześniej programów premiowych i lojalnościowych, przede wszystkim dzielimy się z nimi naszą wiedzą i doświadczeniem, dajemy poczucie bezpieczeństwa i wspieramy sprzedaż, co ostatecznie przekłada się na osiąganie przez nich większych zysków. Partnerzy mogą korzystać z uproszczonej procedury przyznawania limitów, wydłużonego terminu płatności czy możliwości zwrotu towaru. Przeprowadzamy dla nich także szkolenia produktowe, a ich salony pojawiają się na liście punktów odbioru na stronie www.komputronik.pl.
W jaki sposób komunikujecie się salonami partnerskimi?
– Z Partnerami jesteśmy w stałym kontakcie. Każdy z nich ma swojego opiekuna handlowego oraz wsparcie marketingowe z naszej strony. Wykorzystujemy też szereg narzędzi, takich jak: ankiety, badania, mailingi. Dzięki temu możemy na bieżąco reagować i dostosowywać naszą ofertę do ich potrzeb. Największą wartością jest jednak dedykowana platforma internetowa, która służy do składania zamówień, ale jest też doskonałym narzędziem wspierającym biznes. W ostatnich dniach została ona odświeżona i zyskała nowe funkcjonalności.
Do czego ma służyć to narzędzie i co jest jego wyróżnikiem?
– Pracując nad nową platformą mocno opieraliśmy się na sugestiach Partnerów. W pierwszej kolejności chcieliśmy poznać ich potrzeby, tak by móc sprostać ich oczekiwaniom. Następnie przeanalizowaliśmy dotychczasową wersję, dopracowaliśmy to co było użyteczne i wprowadziliśmy szereg nowości. Odświeżona platforma to przede wszystkim nowy layout, który jest intuicyjny i pozwala w łatwy i szybki sposób dokonywać zamówień. Użytkownicy mogą korzystać z precyzyjnej i szybkiej wyszukiwarki produktów, intuicyjnej ścieżki zakupowej, pełnej wersji mobilnej. Mogą oni też korzystać z naszej wiedzy w postaci poradników i szkoleń online. Nowa platforma zachowała też najwyższe standardy bezpieczeństwa, przejrzysty system zarządzania uprawnieniami oraz system zamówień i faktur. Logując się do nowej strony użytkownicy mają także dostęp do wszystkich promocji i okazji.
Jaki sprzęt najczęściej zamawiają u Was partnerzy?
– Nasi Partnerzy mogą korzystać z całej oferty Komputronik, czyli z ponad 100 tysięcy produktów. Najczęściej zamawiają u nas laptopy, komputery stacjonarne, telefony i smartfony oraz komponenty IT. Zachęcamy ich do wprowadzania w salonach wysokomarżowych kategorii, takich jak: Dom i Ogród czy Uroda i Dziecko. Na każdym kroku jesteśmy dla nich równorzędnym partnerem, który służy wsparciem i pomaga w osiąganiu większych zysków.
Jakie stawiacie sobie cele na nadchodzące miesiące?
– Rozwój naszej sieci Salonów Partnerskich to jeden ze strategicznych celów, dlatego przez najbliższe miesiące będziemy kontynuować działania w zakresie pozyskiwania nowych Partnerów. Jednocześnie będziemy wsłuchiwać się w potrzeby naszych dotychczasowych Partnerów i na bieżąco na nie reagować.