Samsung pozostaje liderem, Huawei rośnie najszybciej, Apple w dół – wyniki z globalnego rynku smartfonów za trzeci kwartał 2019 roku.
IDC opublikowało raport na temat globalnej sprzedaży smartfonów w trzecim kwartale tego roku. Jak się okazuje, kłody rzucane pod nogi Huawei przez amerykańską administrację nie wpłynęły szczególnie mocno na wyniki sprzedaży chińskiego giganta.
Rynek, co może być zaskakujące, rósł szybciej niż rok temu. Trzeci kwartał został zamknięty ze wzrostem globalnym na poziomie 0,8% z dostawami 358 mln sztuk telefonów. Kto i w jaki sposób dzieli między siebie rynek?
Na szczycie tabeli pozostaje Samsung. Południowokoreańska firma sprzedała w Q3 78,2 milionów smartfonów. To o „skromne” 6 milionów więcej niż w trzecim kwartale 2018 roku. W ten sposób Samsung zwiększył także swój udział z 20,3% do 21,8%. Jednak to nie koreański gigant rośnie najszybciej. Huawei sprzedało (i to przecież bez rynku amerykańskiego, wraz ze wszystkimi utrudnieniami wymuszonymi przez USA) w trzecim kwartale 66,6 milionów telefonów. W analogicznym okresie w ubiegłym roku wynik ten wyniósł 52 miliony. Chiński producent zwiększył także swój udział w globalnym rynku z 14,6% do 18,6%.
Czyim kosztem Samsungowi i Huawei udało się uzyskać wzrost w udziałach? Najwięcej straciła grupa określona jako „pozostałe”, obejmująca producentów, który do czołowej piątki się nie załapali. Wewnątrz tej grupy znajdują się niegdyś potężne marki, takie jak Motorola, LG czy Nokia. Strata udziałów tej grupy to niemal 15%. Warto zauważyć, że tracą także Xiaomi i Apple – odpowiednio o 3,3% i 0,6%. Pierwszą piątkę zamyka rosnące konsekwentnie Oppo – chiński producent zyskał 4,1%. Ciekawe dane pochodzą także z rynku indyjskiego, aktualnie jednego z najszybciej rosnących na świecie:
https://itreseller.pl/itrnewrealme-malo-znany-u-nas-producent-smartfonow-szturmem-podbija-indie-i-inne-rynki-wschodzace-coraz-lepsze-wyniki-na-jednym-z-najciekawszych-rynkow-na-swiecie/