SAS uzupełnia swoje rozwiązania o zautomatyzowane uczenie maszynowe, aby organizacje mogły zwiększyć efektywność i szybciej czerpać korzyści z automatyzacji.
SAS rozwija rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, aby organizacje mogły zwiększyć efektywność i szybciej czerpać korzyści z automatyzacji. Aktualizacje SAS® Platform wprowadzają nowe funkcje, włączając w to zautomatyzowane zarządzanie danymi, automatyczne metody uczenia maszynowego czy też rozwinięte możliwości interpretacji danych i wyników modelowania. Jest to przykład działania SAS, które ma na celu zwiększenie dostępności rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji.
Wprowadzona na rynek w czwartym kwartale 2019 roku najnowsza wersja SAS® Viya® zawiera techniki dostępne zarówno dla specjalistów data science, jak i użytkowników biznesowych. Nowe funkcjonalności wspierają pracę i upraszczają wiele skomplikowanych czynności wykonywanych do tej pory ręcznie. Ułatwiają one między innymi transformację danych i tworzenie modeli uczenia maszynowego. SAS automatyzuje cykl analityczny, począwszy od narzędzi do samodzielnego przygotowania procesów przetwarzania danych, poprzez projektowanie nowych zmiennych analitycznych, a skończywszy na selekcji algorytmów. Wszystko to praktycznie za jednym kliknięciem myszy.
W nowej wersji platformy SAS® Viya® położony jest duży nacisk na przejrzystość zadań analitycznych. Oprogramowanie będzie dynamicznie tworzyć diagramy przebiegu kroków modelowania, tak aby proces analityczny był bardziej zrozumiały. Jest to niezwykle ważne, gdyż automatyzacja często odbywa się właśnie kosztem przejrzystości. System testuje modele analityczne, porównując otrzymane odpowiedzi z tymi, które są znane i przyjęte za prawidłowe. Dzięki możliwości generowania języka naturalnego wyniki są prezentowane w prosty do zrozumienia sposób, również dla użytkowników biznesowych.
Aby wspierać proces demokratyzacji rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję w biznesie, automatyczne modelowanie może wykorzystać REST API. Pozwala to programistom dostosowywać aplikacje biznesowe do potrzeb ich organizacji z wykorzystaniem analityki SAS. Dodatkowo, użytkownicy mogą łatwo osadzić kod open source i rozwijać projekty analityczne. Uczenie maszynowe jest także wykorzystywane do rekomendowania transformacji danych, aby zredukować czas potrzebny na przygotowanie ich do analizy.
Współpraca SAS i IBM
Nowa wersja SAS® Viya® po raz pierwszy będzie wykorzystywała architekturę chipową IBM POWER9. Rozwiązanie to wesprze wszystkie funkcjonalności SAS® Viya®, włączając w to przyspieszenie obliczeń dzięki wykorzystaniu procesorów graficznych na potrzeby uczenia maszynowego, deep learning, trenowania modeli sztucznej inteligencji oraz wnioskowania. Dodatkowo, zastosowanie architektury IBM zwiększy elastyczność, umożliwiając działanie systemów SAS na dowolnej platformie chmurowej.
„SAS i IBM współpracują od ponad 40 lat. Wspólnie rozwiązywaliśmy najbardziej złożone problemy algorytmiczne. IBM Power System oferuje dodatkową wartość każdemu klientowi, który potrzebuje nie tylko rozwiązań analitycznych SAS, ale także dużej przepustowości danych.” – powiedział Ken Gahagan, starszy dyrektor ds. usług dla badań i rozwoju w SAS.
„Dzięki ogłoszonej na początku roku inwestycji w wysokości miliarda dolarów, SAS wciąż wprowadza innowacje z zakresu sztucznej inteligencji – mówi Saurabh Gupta, dyrektor ds. zaawansowanej analityki w SAS. Oferujemy rozwiązania wykorzystujące AI, które pomagają użytkownikom zrozumieć, analizować i zarządzać danymi, wspierając ich w podejmowaniu lepszych i szybszych decyzji. Nowości obejmujące ofertę z zakresu sztucznej inteligencji dotyczą głównie automatyzacji wielu złożonych i wykonywanych do tej pory ręcznie działań niezbędnych do tworzenia modeli uczenia maszynowego.”
SAS stawia na sztuczną inteligencję
Inwestycja obejmie projekty z zakresu badań i rozwoju, a także usług eksperckich, aby w perspektywie trzech lat wdrożyć rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji w kolejnych firmach. Środki pozwolą sfinansować również projekty edukacyjne, dzięki którym klienci i partnerzy lepiej zrozumieją korzyści wynikające ze stosowania sztucznej inteligencji. Jak wynika z raportu IDC, w poprzednim roku SAS odnotował 105% wzrost sprzedaży rozwiązań sztucznej inteligencji, co stanowi trzy razy wyższy wynik niż średnia dla całego rynku.