Uproszczenie IT – rozmowa ze Stanisławem Leszczyńskim, regionalnym szefem sprzedaży na Europę Wschodnią w Nutanix i Dariuszem Kwiecińskim, prezesem Fujitsu Polska, o współpracy strategicznej między firmami.

Dariusz Kwieciński, prezes Fujitsu Polska, szef Fujitsu w Europie Wschodniej.

 

Uproszczenie IT – rozmowa ze Stanisławem Leszczyńskim, regionalnym szefem sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix i Dariuszem Kwiecińskim, prezesem Fujitsu Polska, szef Fujitsu w Europie Wschodniej. O korzyści ze współpracy strategicznej między firmami pyta, redaktor Mieczysław T. Starkowski.

 

Mieczysław T. Starkowski: – Firma Nutanix ogłosiła niedawno dostępność platformy Nutanix Enterprise Cloud na serwerach Primergy Fujitsu. Skąd ten wybór? Dlaczego współpraca z Fujitsu jest tak ważna?

Stanisław Leszczyński, regionalny szef sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix: – Fujitsu jest dużym, znaczącym producentem serwerów. I szerzej, jest poważnym dostawcą technologii teleinformatycznych zmieniających centra danych. My chcemy, żeby nasi klienci mieli pełny wybór, czyli dostęp do najlepszych rozwiązań na rynku.

 

MTS: – Czy przewidujecie jakiś program motywujący dla partnerów oferujących to rozwiązanie?

SL: – Mamy specjalny bonus dla partnerów w ramach programu partnerskiego Fujitsu. W ten sposób dodatkowo motywujemy partnerów do zainteresowania się tą technologią.

Dariusz Kwieciński, prezes Fujitsu Polska, szef Fujitsu w Europie Wschodniej: – Nasi partnerzy są najbliżej klientów końcowych i mogą najlepiej dopasować rozwiązania do ich potrzeb. Wspólne rozwiązanie Fujitsu i Nutanix jest odpowiedzią na wyzwania wielu firm działających w Polsce, ale postanowiliśmy jeszcze zaoferować partnerom dodatkową zachętę. Jestem przekonany, że partnerzy, którzy będą sprzedawać nowe rozwiązanie nie będą zawiedzeni bonusem jaki dla nich przygotowaliśmy.

 

MTS: – Prezentowane rozwiązanie jest elementem transformacji cyfrowej, którą obecnie przeżywamy. Jak będą się rozwijać centra danych w najbliższej przyszłości?

SL: – Odpowiem nie wprost. Jakieś 3-4 lata temu pokazywałem prognozę Gartnera, w której kluczowe zdanie brzmiało mniej więcej tak: do roku 2020 około 70 procent oprogramowania będzie tworzone przez użytkowników dla siebie (in-house). Najbardziej wyważoną reakcją był wtedy śmiech. Odnoszę wrażenie, że już teraz przekroczyliśmy ten wskaźnik. To jest również przejaw transformacji cyfrowej.

DK: – Wracając do centrów danych, obserwujemy konsolidację wśród dostawców usług chmurowych. Przewagę zdobywa chmura hybrydowa. Ta technologia będzie dawała coraz większe korzyści: pewność działania, wydajność i możliwość sięgania po dowolne zasoby w bardzo krótkim czasie.

 

MTS: – A co daje współpraca Panów firm?

DK: – Ta symbioza daje nam duże możliwości, ponieważ nie ma żadnych obszarów konkurencyjnych między nami, a więc możemy się skupić na współpracy. Poza tym obie firmy zdecydowanie podążają za trendami rynkowymi, a podczas Fujitsu World Tour pokazaliśmy, że transformacja centrów danych jest dla nas jednym z najważniejszych kierunków rozwoju. Dlatego uważamy, że partnerstwo z Nutaniksem doskonale wpisuje się w tę tendencję, ponieważ odpowiada dwóm istotnych nurtom rozwoju. Chodzi o zmianę polityki zarządzania centrami danych przez klientów. Pierwsza rzecz to zainteresowanie klientów szeroko rozumianymi modelami chmurowymi. To się dzieje w praktyce, obecnie nie dyskutujemy już o definicjach chmury. Przy czym przewagę zdobywa chmura hybrydowa. Dlatego dobrze oceniamy współpracę z Nutaniksem. Wspólnie staramy się zrozumieć potrzeby klientów i jak najlepiej na nie odpowiadać.

Drugim obszarem jest hiperkonwergencja, której Nutanix jest przecież twórcą. Stąd naturalny wybór tego partnera. Patrząc na te dwa elementy: chmurę hybrydową i hiperkonwergencję, uważam, że jesteśmy w stanie skutecznie transformować centra danych, dając klientom wiele korzyści. Począwszy od elastycznego rozwiązania technologicznego, które pozwala na skalowanie i uzyskanie dodatkowych benefitów po atrakcyjny model finansowy optymalizujący inwestycje.

 

Stanisław Leszczyński, regionalny szef sprzedaży na Europę Wschodnią w firmie Nutanix.

 

MTS: – Jak tę współpracę ocenia Nutanix?

SL: – Moim zdaniem różne modele chmury mimo wszystko łączy jeden mianownik: uproszczenie operacji i przyspieszenie efektów biznesowych. Nasz mariaż technologiczny służy temu, by klienci mogli korzystać z gotowych rozwiązań. Możemy je sprowadzić do sprzętu, ale również uzupełniać o rozmaite usługi i wiedzę, oferowane przez Fujitsu. Podstawowa infrastruktura teleinformatyczna centrów danych nie jest źródłem przewagi konkurencyjnej. Przeciwnie, źle zorganizowana może być hamulcem. Natomiast my wspólnie z Fujitsu staramy się uprościć funkcjonowanie IT, szczególnie w małych i średnich przedsiębiorstwach.

 

MTS: – Sprzęt, oprogramowanie plus doradztwo. Możemy zatem mówić o dobrze pojętym tworzeniu wartości dodanej.

SL: – Zdecydowanie tak. Staramy się, żeby suma efektów była wyższa niż suma komponentów.

DK: – Tak, wspomniane elementy uzupełnione dobrym kanałem sprzedaży Fujitsu przynoszą świetne efekty.

 

MTS: – W regionie EMEA prowadzone były pilotażowe wdrożenia. Proszę o wskazanie ciekawych przykładów. I co z tych doświadczeń wynika.

SL: – Naszym firmom udało się już pozyskać sporo klientów z różnych branż, między innymi farmaceutycznej, finansowej, telekomunikacyjnej. Zrealizowaliśmy na przykład wdrożenie w jednym z większych banków tureckich, dużej japońskiej fabryce samochodów, jednej z większych światowych firm farmaceutycznych, elektrowni atomowej i tak dalej. Hiperkonwergencja jest dla wszystkich: dużych i małych. Analitycy spodziewają się rocznych wzrostów rzędu 50-60 procent. Uproszczenie oferowane przez programowo zdefiniowane, zautomatyzowane centrum danych jest atrakcyjne dla klientów. To jest model, który zapewne będzie dominował w najbliższych latach. Tradycyjne centra danych będą przegrywać ze względu na bardziej skomplikowany proces tworzenia i wyższe koszty utrzymania. Powtórzę: jeśli mówimy o uproszczeniu IT, to z pewnością coraz bardziej doceniane będą nasze rozwiązania.

DK: – Popatrzmy na czynniki makroekonomiczne. Stopa bezrobocia w Polsce drastycznie maleje. Jest to dobre dla pracowników, a jednocześnie nastręcza problemów przedsiębiorstwom. Natomiast uproszczenie budowy i zarządzania centrami danych powoduje mniejszy popyt na ludzką pracę. To powinno pomagać w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Trzeba też zwrócić uwagę na konkurencyjne środowisko. Świat się zmienia, poszukiwane są nowe rozwiązania. My zaspokajamy tę potrzebę. Dajemy alternatywę.

SL: – W europejskim centrum Fujitsu pracuje zespół Nutaniksa. Inżynierowie z obu firm wspólnie testują tam wszystkie rozwiązania. Dzięki temu wszelkie aktualizacje klienci dostają w formie zautomatyzowanej. Zyskują czas i bezpieczeństwo. To są ogromne korzyści dla użytkowników. Jak powiedział jeden z nich, wcześniej poszukiwania aktualizacji w sieci przypominały długotrwałe poszukiwanie skarbów.

 

MTS: – Mówimy o coraz bardziej zaawansowanych rozwiązaniach. W jaki sposób dostarczacie wiedzę resellerom?

DK: – Wrócę do Fujitsu World Tour. Mówiliśmy wtedy między innymi o transformacji centrów danych. Podejmujemy zatem wiele różnych działań. Na przykład organizujemy spotkania z klientami i resellerami, szkolenia dla resellerów czy webinary dla różnych grup odbiorców. Nasza oferta wyróżnia się planowaniem biznesu z konkretnymi partnerami. Czyli wspólnie planujemy rozwój ich biznesu. Naturalnie zawsze promujemy naszą markę, a w przypadku współpracy z Nutaniksem – obie marki.